۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

یک مرجع: امنیت ایران را هیچ کشوری ندارد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: شیعه و سنی در برابر ایادی آمریکا و صهیونیسم متحد شوند.
کد خبر : ۲۱۰۸۳۶
صراط: آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای سوریه با بیان اینکه سوریه در عرصه مقاومت خوب عمل کرده و حماسه آفریده است اظهار کرد: کسی فکر نمی‌کرد سوریه بتواند در برابر نقشه‌ها و تهاجم‌ سیاسی، فرهنگی و نظامی آمریکا، صهیونیست و ایادی آنها این طور استقامت کند و سرافراز بیرون آید.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مقاومت سوریه اعلام می‌شود که در تمام این مدت سوریه در میدان مقاومت نقش موثری داشته است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: این امر در تاریخ به عنوان افتخار برای شما باقی می‌ماند و ثبت می‌شود، کمتر مملکتی است که این قدر مقاومت کند، چند سال مقاومت به این شکل بسیار مهم است.
 
وی با بیان اینکه علما باید بیش از این با یکدیگر متحد باشند گفت: با توجه به نقشی که علما می‌توانند ایفا کنند باید با یکدیگر متحد باشند و چند سالی یک بار اجلاس داشته باشند تا با یکدیگر به مشورت و تبادل نظر بپردازند.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت فعالیت علما در بین مردم گفت:‌ مردم باید با علما انس بگیرند و مسائل و مشکلات خود را برای آنها بیان کنند و علما نیز مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند تا مردم با مشاهده این امر برای هر نوع فداکاری پشت سر علما حاضر باشند.
 
وی یادآور شد:‌ به عنوان مثال در کشورهایی که زیر سیطره غرب هستند ابعاد اسلامی و ارزش‌های انقلاب را بیان نمی‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موقعیت ایران گفت: اکنون ایران کشوری قوی است و امنیتی که در این کشور وجود دارد در هیچ کشوری وجود ندارد و از نظر صنایع دفاعی تجهیز است.
 
وی خاطرنشان کرد: علما هر چه بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند، اثرشان در برابر دشمن بیشتر می‌شود.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: باید در برابر دشمن امروز شیعه و سنی با یکدیگر متحد شوند تا در برابر دشمنان و ایادی آمریکا و صهیونیست بتوانند به اقدامات اساسی بپردازند.
منبع: فارس