۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

تیراندازی در روز جمعه سیاه آمریکا

در آخرین جمعه ماه نوامبر که در آمریکا به خرید از حراجی‌ها تخصیص دارد، در یک حادثه تیراندازی در شیکاگو دو نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یکی از آنها کشته شد.
کد خبر : ۲۱۱۱۳۵
صراط: در یک حادثه تیراندازی در «نوردستورم» شیکاگو که روز جمعه (دیروز) صورت گرفت، دو نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، که یکی از آنها کشته شد.
 
این حادثه در روز جمعه سیاه رخ داد و موجب شد تا خریداران آمریکایی با ترس و واهمه در فروشگاهها پراکنده شوند. جمعه سیاه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر بوده و آغاز سنت خرید برای کریسمس محسوب می‌شود.
 
در واقع جمعه سیاه، یک روز تعطیل نیست اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را به خریدهای ویژه این روز بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده‌ها است.
 
مأموران پلیس بعد از مراجعه به صحنه حادثه، دو نفر را مشاهده کردند که از جراحات ناشی از ضربات گلوله رنج می‌برند. گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً این حادثه ناشی از یک درگیری بوده است، ولی جزئیات بیشتری منتشر نشده است.
 
شیکاگو تریبیون گزارش کرد که یک مرد قبل از خودکشی با گلوله، به سمت یک زن تیراندازی کرد که زن مذکور به بیمارستان منتقل شد.
 
آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود که تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند، اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قوی است که حتی کنگره نیز حاضر نیست تا قوانینی را برای محدود شدن حمل سلاح به تصویب درآورد. تنها در سال 2013 بیش از 12 هزار نفر در آمریکا جان خود را در حوادث مربوط به اسلحه از دست داده‌اند.
منبع: فارس