۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

انهدام دو باند مخوف در سیستان و بلوچستان

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست امسال برای انهدام دو باند سارقان مسلح که به صورت جمعی نسبت به سرقت از منازل اقدام می کردند، اقدام شد و تعداد ۱۱۷ سارق مسلح در استان دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۱۱۱۹۳
صراط: سرهنگ ابراهیم ملاشاهی صبح شنبه در جمع خبرنگاران، بیان داشت: در شش ماهه ابتدای سال جاری با تلاش نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی تعداد ۴ هزار و ۳۳۲ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
 
وی با بیان اینکه کشفیات پلیس آگاهی در استان در طی مدت جاری ۱۷ درصد رشد داشته است افزود: میزان کشفیات امسال در مقایسه با سال گذشته از رقم ۴۵ درصد به ۶۴ درصد رسیده است.
 
وی افزود: در این مدت ماموران پلیس آگاهی موفق شدند ۳ باند سرقت از مغازه، تعداد ۵ باند سرقت موتور سیکلت و ۲ باند سرقت کابل و همچنین ۳ باند سرقت لوازم داخل خودرو را شناسایی و متلاشی کنند.
 
ملاشاهی بیان داشت: در این مدت همچنین با انهدام دو باند سارقان مسلح که به صورت جمعی نسبت به سرقت از منازل اقدام می کردند اقدام شد و تعداد ۱۱۷ سارق مسلح در استان دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: همچنین در طی ۶ ماهه گذشته تعداد ۴۴ فقره پرونده آدم ربایی کشف و در این رابطه تعداد ۶۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
 
وی همچنین از کشف و شناسایی یک باند جاعل در استان که نسبت به جعل گواهینامه های فنی و حرفه ای اقدام می کردند خبر داد و گفت: سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: تلاش پلیس آگاهی در این مدت همچنین منجر به دستگیری تعداد ۳ جاعل و کشف ۱۷۴ پرونده جعل و کلاهبرداری شده است.
 
رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اقدامات پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا را نیز موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: در این راستا تعداد ۵ باند قاچاق کالا و سوخت منهدم و تعداد ۳ هزار و ۲۶۸ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به اینکه در همین راستا نسبت به کشف و ضبط ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۲۸ لیتر سوخت قاچاق اقدام شده است افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲ انبار ذخیره سازی روغن و چای قاچاق نیز توسط ماموران انتظامی کشف و ضبط و تعداد ۴ دستگاه کامیون و ۳ دستگاه اتوبوس توقیف شده است.