۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

سرقت میلیاردی با جعل چک

جاعل حرفه‌ای با دو چک مرموز توانست 2/5میلیارد تومان از حساب یک شرکت عمرانی سرشناس سرقت کند.
کد خبر : ۲۱۹۷۵۱
صراط: جاعل حرفه‌ای با  دو چک مرموز توانست 2/5میلیارد تومان از حساب یک شرکت عمرانی سرشناس سرقت کند.

مرداد سال‌جاری با ادعاهای نماینده حقوقی یک بانک در دادسرای خارک تهران پرده از کلاهبرداری 2/5میلیارد تومانی از سوی یک تبهکار برداشته شد.

کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران وقتی با دستور بازپرس شعبه اول به شعبه این بانک مراجعه کردند پی بردند مرد شیاد از حساب شرکت عمرانی سرشناسی در شهر جدید پردیس پول 2/5میلیاردی برداشت کرده و این اقدام از طریق شعبه دیگری در خیابان کریمخان صورت گرفته است. تیم تحقیق با مراجعه به این شعبه و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی موفق به شکار تصویر مرد جوانی شدند که در دو نوبت جداگانه اقدام به برداشت پول میلیاردی از بانک کرده بود.

وقتی تصویر به‌دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت کارآگاهان پی بردند وی مردی به نام خلیل 28 ساله بوده که در نقش مدیر یک شرکت پیمانکاری فعال در زمینه نصب آسانسور با شرکت عمرانی سرشناس شهر جدید پردیس ارتباط کاری داشته است.

همین شاخه کافی بود تا مأموران خود را در برابر جعل ماهرانه‌ای ببینند که در آن خلیل با اطلاعاتی که از شماره حساب بانکی و همچنین میزان تراکنش مالی حساب جاری متعلق به شرکت عمرانی در اختیار داشت اقدام به جعل آن کرده و با مراجعه به شعبه خیابان کریمخان اقدام به برداشت 2/5میلیارد تومان از حساب شرکت کرده بود.

بنابر این گزارش، باتوجه به اینکه مرد جاعل فراری شده و تجسس‌های پلیسی برای یافتن مخفیگاه وی با گره کوری مواجه شده است، بازپرس خواستار انتشار عکس خلیل شد و از کسانی که اطلاعاتی در زمینه سرنوشت، پاتوق و مخفیگاه وی دارند تقاضا کرد با شماره 51055513 تماس بگیرند.
منبع: ایران
برچسب ها: سرقت جعل چک دادسرا