۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

روش‌های داعش در سوءاستفاده از کودکان

گروه تروریستی داعش پس از شستشوی مغزی كودكان، از آنان در زمینه‌های مختلفی استفاده می كند.
کد خبر : ۲۱۱۲۰۵
صراط: داعش پس از شستشوی مغزی كودكان، از آنان در زمینه های مختلفی به ویژه ارتکاب جنایات جنگی، حملات انتحاری، جاسوسی، نامه رسانی و آشپزی استفاده می كند.
 
 روزنامه انگلیسی دیلی استار با اشاره به گزارش هایی كه از ساكنان، فعالان، كارشناسان مستقل و گروه های حقوق بشر كسب كرده است، نوشت: داعش در تمام مناطق تحت تسلط خود از كودكان در جنگ استفاده می كند.
 
به نوشته این روزنامه، در شهر کُرد نشین عین العرب در شمال سوریه، بسیاری از فعالان اعلام كردند كودكان را دیده اند كه در كنار عناصر داعش در حال جنگ هستند.
 
"مصطفی بالی" یكی از فعالان حقوقی در این خصوص اعلام كرد: جسد چهار نوجوان را كه دو تن از آنها كمتر از 14 سال سن داشتند، دیده است كه عملیات انتحاری انجام داده اند.
 
درباره شمار كودكانی كه داعش آنها را به كار گرفته است آمار دقیقی نیست، اما كمیته ای از كارشناسان سازمان ملل متحد كه مسؤول تحقیق در خصوص جنایت های داعش بود اعلام كرد كه داعش به شیوه سازمان یافته و با استفاده ازكودكان در اقدامات جنگی مرتكب جنایت های گسترده ای می شود.
 
بر اساس گزارش این كمیته، داعش به كودكان اولویت می دهد زیرا آنها را درباره پایندی به افكار و ایده های داعش برای مدت طولانی وفادار تر و مطمئن می داندكه به خشونت به عنوان ابزاری برای زندگی در آینده نگاه می كنند.
 
"لورینت شابیوس" مشاور منطقه ای اداره حمایت از كودكان در خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان "یونیسف" اعلام كرد: داعش كودكانی را در سن 10 تا 12 سال برای انجام ماموریت های مختلف مانند نامه رسانی، جاسوسی، نگهبانی، نگهبان در مناطق بازرسی، به كارگیری در آشپزخانه، نظافت و احیانا به عنوان پرستار مجروحان استفاده می كند.
 
لیلی زروقی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور كودكان و رویارویی مسلحانه نیز در گفت وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: استفاده از کودکان مسئله فرعی نیست بلكه بخشی از راهبرد این گروه است.
 
داعش در مناطق تحت تسلط خود در سوریه و عراق پس از بستن مدارس و تغییر شیوه های تدریس، کودکان را بر اساس شیوه های خود شستشوی مغزی می کند.
منبع: العالم