۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

دزدی اینترنتی زن از همسرسابق

زنی با طلاق گرفتن از همسرش به سرقت اینترنتی از حساب بانکی وی دست زد.
کد خبر : ۲۱۱۳۱۴
صراط: رئیس دایره مبارزه با جرایم پلیس فتای گلستان از دستگیری زنی جوان که با سوءاستفاده از اطلاعات حساب شوهر سابقش اقدام به سرقت اینترنتی کرده بود، خبر داد.
 
«امید کوهساریان» گفت: در پی شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب آزادشهر مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب شخصی یک مرد به میزان 19 میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتای گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‎های پلیسی مشخص شد که برداشت‌ها در قالب خرید از یک فروشگاه اینترنتی و از طریق درگاه یکی از بانک‎ها انجام شده که همه پول در یک مرحله خرید استفاده شده است.

با اقدامات اطلاعاتی، پلیسی و تخصصی سرانجام مشخصات دزد مجازی به دست آمد و مرد جوان با شنیدن اسم این دزد اعلام کرد که وی همسر سابقش بوده است.

کوهساریان تأکید کرد: زن جوان پس از احضار به پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه‎ای شده بود اما پس از مواجهه با مستندات موجود سرانجام لب به اعتراف گشود.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود بیان کرد به هیچ عنوان تصور نمی‎کرد توسط پلیس شناسایی شود و زمانی که همسر شاکی بوده اطلاعات حساب وی را داشته و پس از جدا شدن از او برای خرید از فروشگاه اینترنتی از حسابش استفاده کرده است.

کوهساریان متذکر شد: متأسفانه بسیاری از جرایم اینترنتی که به صورت برداشت غیرمجاز انجام می‎شود بر اثر سهل‎انگاری افراد و صاحبان حساب رخ می‎دهد زیرا در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب خود دقت لازم را انجام نمی‎دهند.

وی یادآور شد: اطلاعات حساب همانند کلیدی برای استفاده از آن است و اگر در اختیار هر فردی قرار گیرد براحتی می‎تواند ساده‎ترین و سخت‎ترین عملیات بانکی را انجام دهد و فرد را با مشکل مواجه کند.

کوهساریان در پایان بیان کرد: بهتر است شهروندان توصیه‎های پلیس را در تمام زمینه‎ها و بخصوص در حوزه فضای مجازی جدی بگیرند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
منبع: ایران