۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

رسایی:فیلیپ موریس صهیونیستی است

حمید رسایی گفت: علاوه بر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم حتی وزارت خارجه دولت یازدهم نیز در سال گذشته بر اساس استعلام صورت گرفته به طور رسمی به کمیسیون اصل 90 اسامی شرکت‌های صهیونیستی از جمله فیلیپ موریس را اعلام کرده است!
کد خبر : ۲۱۱۴۸۲
صراط:  حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات امروز نعمت زاده وزیر صنعت که گفته بود وزارت اطلاعات سه سال قبل شرکت فیلیپ موریس را یک شرکت صهیونیستی اعلام کرده گفت: بر خلاف اظهارات آقای نعمت زاده بر اساس نامه‌های موجود در پرونده کمیسیون اصل 90 از سال 85 تاکنون وزارت اطلاعات، شرکت فیلیپ موریس را صهیونیستی اعلام کرده است.

وی افزود: آخرین نامه وزارت اطلاعات در خصوص صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس به اواخر سال قبل بر می‌گردد که این وزارتخانه بر نظر خود تأکید ویژه کرده و حتی با وجود مستندات در این خصوص از تلاش برخی دستگاه های دولتی برای اعطای مجوز فعالیت به این شرکت گلایه کرده است و همچنین وزارت اطلاعات در خصوص پشت صحنه شرکت زرین تجارت خاورمیانه نکاتی را اعلام داشته است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: علاوه بر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم حتی وزارت خارجه دولت یازدهم نیز در سال گذشته بر اساس استعلام صورت گرفته از نمایندگی ایران در منطقه و نظرات تخصصی منابع فلسطینی و حزب الله لبنان به طور رسمی به کمیسیون اصل 90 اسامی شرکت‌های صهیونیستی از جمله فیلیپ موریس را اعلام کرده است!

رسایی خاطرنشان کرد: چطور ممکن است که وزارت اطلاعات از سال 85 تاکنون و وزارت خارجه همین دولت در سال گذشته بر صهیونیستی بودن این شرکت تآکید داشته باشند اما اکنون نظر وزارت خارجه تغییر کند و مجوز فعالیت این شرکت با اصرار وزیر صنعت و در حالی که مسئول مربوطه از امضای آن خودداری کرده، صادر شود.

وی افزود: بر اساس اخباری که به دست کمیسیون رسیده، طرف آمریکایی در مذاکرات خواستار صدور مجوز برای فیلیپ موریس شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: شنبه هفته آینده وزیر صنعت، وزیر خارجه و وزارت اطلاعات برای توضیح در این خصوص در کمیسیون اصل 90 حضور خواهند یافت.
منبع: فارس