۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

رسایی: یعنی مجلس باید عذرخواهی کند؟!

رئیس مجلس در توضیح تذکر آیین‌نامه‌ای نماینده تهران گفت:‌ ادبیات دولت ادبیات نادرستی است و دولت دقت داشته باشد که مرجع رسمی دیوان محاسبات است و اگر مطلبی دارد باید در کمیسیون ارائه دهد و کمیسیون در مجموع تشخیص دهد که این خلاف رخ داده است یا نه.
کد خبر : ۲۱۷۰۷۰
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: تذکر من در تکمیل سخنان آقای احمد توکلی است.
 
وی ادامه داد: آقای نوبخت سخنگوی دولت بعد از گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی دروغ است و عین این تعبیر را به کار می‌برد.
 
رسایی با تأکید بر اینکه هیچ روزنامه‌ای این حرف را نمی‌زند، خاطرنشان کرد:‌ دولت می‌آید مجلس را به دروغ‌گویی متهم می‌کند، در حالی که خیلی چیزهای دیگر هست که مردم به آن اعتراض دارند، مثلاً می‌گویند شما گفتید نان 30 درصد گران شده است، در حالی که 100درصد گران شده و شما مردم را تشویق کردید که در بورس سرمایه‌گذاری کنند که حمایت بکنید اما حمایت نکردید، آن وقت بیایند مجلس را متهم کنند به خاطر اینکه کار نظارتی انجام داده است.
 
وی با اشاره به اینکه این ادبیات، ادبیات خوبی نیست، تصریح کرد: خیلی راحت یک قوه را متهم به دروغ‌گویی می‌کنند، آیا ما ناظر بر دولت هستیم یا دولت ناظر بر ما چون ایشان بعد می‌گوید آنها این حرف را مطرح کرده‌اند باید عذرخواهی کنند یعنی مجلس باید بیاید عذرخواهی کند.
 
علی لاریجانی در توضیح تذکر رسایی تأکید کرد: ادبیات دولت ادبیات نادرستی است و دولت دقت داشته باشد که مرجع رسمی دیوان محاسبات است و اگر دولت مطلبی دارد باید در کمیسیون ارائه دهد و کمیسیون در مجموع تشخیص دهد که این خلاف رخ داده است یا نه؟ 
منبع: فارس
برچسب ها: دولت مجلس