۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

پایگاه‌ جدید آمریکا برای‌ تربیت‌ تروریست‌های‌ سوری

ایالات متحده آمریکا در ادامه سیاست حمایت از تروریست های فعال در سوریه با نام تربیت مخالفان معتدل بشار اسد در در قطر نیز پایگاه نظامی تاسیس کرده است.
کد خبر : ۲۱۱۵۳۰
صراط:  این پایگاه نظامی که در جنوب دوحه پایتخت قطر تاسیس شده است به منظور تربیت نظامی نیروهای تازه نفسی که از آنان به عنوان مخالفان معتدل دولت بشار اسد یاد می شود، به راه افتاده است، نیروهای تربیت شده در این پایگاه نظامی قرار است که هم علیه دولت سوریه و هم علیه داعش مشغول نبرد شوند.

گفته می شود که این پایگاه نظامی که در نزدیکی مرز قطر با عربستان سعودی واقع شده است، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا برای این منظور در منطقه عربی محسوب می شود.

در این پایگاه که تحت نظارت و تعلیم مربیان سازمان سیا اداره می شود، آموزش های مختلف جنگ شهری، میدانی و نیز روش های مختلف اطلاعاتی و امنیتی به افرادی که از کشورهای مختلف جهان شناسایی شده اند، ارائه می شود و این افراد پس از آن از طریق خاک ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند.

این سیاست آمریکا در حالی است که منابع اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرده اند که تروریست های تربیت و تسلیح شده توسط این کشور به همراه القاعده در حال جنگ هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا نیز چند روز پیش در خبری اعلام کرد که تروریست هایی که با نام مخالفان معتدل حکومت بشار اسد توسط آمریکا در قالب طرح ائتلاف علیه داعش تربیت و تسلیح شده اند، هم اکنون در جنوب سوریه به همراه گروه های مسلح تحت رهبری القاعده در حال جنگ هستند.

از سوی دیگر بررسی ها نشان میدهد که با توجه به سطح بالای آموزش ها و تسلیحات تحویل داده شده به این گروه ها، از زمان وارد عمل شدن این گروه ها در قالب القاعده، این گروه تروریستی که آمریکا جنگ های افغانستان و عراق را با نام مبارزه با این گروه به راه انداخت، موفقیت ها و پیشروی های قابل توجهی را به دست آورده است.

مخالفان معتدل آموزش داده شده توسط آمریکا هم اکنون متحدان جبهه النصره هستند و سلاح ها و آموزش های دریافت کرده از سوی آمریکا را در اختیار همسنگران النصره ای خود قرار داده اند. با توجه به همین نکته پیشروی های اخیر جبهه النصره در جنوب سوریه در واقع نتیجه مستقیم اقدامات همین مخالفان معتدل است.

منبع: ابنا