۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

دزدی صاحب مغازه از حساب مشتری

عامل سرقت از حساب بانکی یک مرد کسی جز جوان مغازه‌دار نبود.
کد خبر : ۲۱۱۸۲۵
صراط: عامل سرقت از حساب بانکی یک مرد کسی جز جوان مغازه‌دار نبود.

«جواد شعبانپور» سرپرست پلیس فتای استان زنجان با اشاره به دستگیری یک دزد اینترنتی، افزود: اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی یادآورشد: شخصی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و بیان داشت، پول از حساب بانکی اش به صورت اینترنتی برداشت شده است. وی گفت: مأموران پلیس فتا با دریافت این شکایت رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

شعبانپور ادامه داد: مالباخته در ادامه ادعا کرد از چند روز گذشته متوجه شده در چند مرحله از حسابش به صورت غیرمجاز برداشت شده در حالی که اطلاعات حسابش را در اختیار کسی قرار نداده است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران در تحقیقات تکمیلی دریافتند دزد اینترنتی با استفاده از فعال کردن رمز دوم کارت مالباخته از طریق سامانه آسان پرداخت با استفاده از شماره خط تلفن همراه اقدام به خرید شارژ از این حساب کرده است.

وی تأکید کرد: با سرنخ‌های به دست آمده دزد دستگیر شد و اعتراف کرد که مالباخته با مراجعه به واحد صنفی پس از انجام خرید برای پرداخت هزینه آنها کارت بانکی خود را در اختیار وی قرار داده که با استفاده از فرصت به دست آمده شماره کارت و همچنین رمز آن را یادداشت کرده است.

شعبانپور عنوان کرد: این دزد از همین طریق رمز دوم حساب شاکی را فعال و در فرصت‌های مناسب اقدام به برداشت الکترونیکی از حساب وی کرده است.
منبع: ایران