۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

دستگیری مزاحم ایمیلی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری فردی که با ارسال ایمیل‌های مختلف برای خانم جوانی مزاحمت ایجاد می‌کرد خبر داد.
کد خبر : ۲۲۷۴۵۲
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری فردی که با ارسال ایمیل‌های مختلف برای خانم جوانی مزاحمت ایجاد می‌کرد خبر داد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان در خصوص شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی از طریق ارسال ایمیل‌های حاوی تصاویر غیراخلاقی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای گلستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیقات تخصصی و بررسی های صورت گرفته مشخص شد شخص مزاحم که از همکاران شاکیه است از طریق ارسال ایمیل برای این خانم جوان ایجاد مزاحمت کرده و اقدام به ارسال تصاویر غیر اخلاقی برای شاکیه کرده است.

سرهنگ رجبلی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی در نهایت شخص مزاحم شناسایی و برای انجام تحقیقات به پلیس فتا احضار و پس از روبرو شدن با مستندات غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: متهم انگیزه خود از این اقدام را سرگرمی و کنجکاوی عنوان کرد و از انجام عمل خود اظهار ندامت نمود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: متهم پس از اعتراف به همراه پرونده تکمیلی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ رجبلی به منظور پیشگیری از اینگونه جرائم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنید، زیرا خلافکاران می‌توانند با هویت‎های جعلی و غیر واقعی در این حوزه فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه های اجتماعی محیطی ناامن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران اینترنت خواست اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند.
منبع: فارس