۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

مونتاژ نهایی هواپیمای ایران 140 +عکس

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی از برنامه این سازمان برای تغییر در موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که هم قدرت موتور بالا برود و هم اطمینان آن بیشتر شود.
کد خبر : ۲۱۲۲۱۵
صراط: منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به تولید انواع مختلف هواپیمای ایران 140 گفت: نمونه‌های گشت دریایی و ترابری هواپیمای ایران 140 به نتیجه رسیده است.
 
هواپیمای ایران 140
 
* تست موفق هواپیمای گشت دریایی ایران140 توسط نیروهای مسلح
 
وی افزود: هواپیمای گشت دریایی ایران 140 در 2 مدل تعریف شده است که مدل اول آن تمام شده و نیروها هم تست کرده‌ و از عملکرد آن راضی بوده‌اند و درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از آن هستند.

مونتاژ نهایی هواپیمای ایران 140 +عکس/ تست جت کوثر در سال آینده

* مونتاژ نهایی مدل ترابری ایران140 در سال آینده
 
منطقی تاکید کرد: ساخت قطعات مدل ترابری ایران140 نیز تا پایان امسال تمام می‌شود و در بهار سال آینده مونتاژ نهایی آن به پایان می‌رسد.
 
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین مطرح کرد: در مدل ترابری، چون باید بار سنگین‌تری جابجا شود، باید موتوری با توان بالاتر روی آن گذاشته شود که الان موتورهای مناسب پیدا شده است و دنبال این هستیم تا ببینیم به کدام یکی از این موتورها برای پشتیبانی دسترسی داریم.
 
* تغییر موتور هواپیماهای ایران140 در دستور کار
 
منطقی در خصوص تغییر موتورهای هواپیماهای ایران 140 نیز اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که ما دنبال می‌کنیم این است که هم قدرت موتور ایران140 باید بالا برود و هم قابلیت اعتماد آن بیشتر شود که در همین راستا پروژه‌های مختلفی تعریف شده است و این موضوع را قبل از وقوع سانحه در تهران هم دنبال می‌کردیم. لذا این موضوع را حتما دنبال می‌کنیم و طرف مناسب را که پیدا کنیم این کار را انجام می‌دهیم.
 
* افزایش کاربری ابابیل3 برای استفاده وسیع
 
وی همچنین با اشاره به رونمایی از پهپاد جدید ابابیل3 که روزهای اخیر در نمایشگاه هوایی کیش صورت گرفت، اظهار داشت: «ابابیل» پهپادی رزمی بوده و در این مدل جدید کاربردهای دیگری نیز به آن اضافه شده است تا بتوان از آن به میزان وسیع استفاده کرد.
 
* جنگنده‌های آذرخش و صاعقه در حال تولید
 
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در مورد روند تولید جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نیز گفت: وقتی ما به فناوری هواپیمایی می‌رسیم، این مشتری‌ها هستند که مشخص می‌کنند چه تعدادی از این هواپیما ساخته شود و در این مورد هم یک سری سفارش‌های داخلی داریم که بر مبنای همان، تولید در حال انجام است.
 
* انجام تست‌های جت کوثر88 در سال آینده
 
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین درخصوص روند پروژه ساخت جت کوثر 88، گفت: ساخت این هواپیما برعهده سازمان صنایع هوایی است و طراحی‌های آن تمام و ساخت قطعات زیر مجموعه‌ای آن شروع شده است.
 
منطقی در پایان اعلام کرد: اگر مشکلی پیش نیاید جت کوثر 88 در سال 94 تست‌های آزمایشی خود را شروع می‌کند.
منبع: فارس