۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

بشار اسد: هرگز بازیچه غرب نمی‌شویم

رئیس‌جمهور سوریه گفت: از طریق حملات هوایی نمی‌توان از تروریسم جلوگیری کرد.
کد خبر : ۲۱۲۲۳۹
صراط: رئیس‌جمهور سوریه گفت: از طریق حملات هوایی نمی‌توان از تروریسم جلوگیری کرد. به نقل از لبنان24، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با مجله فرانسوی "پاری ماچ" گفت: از طریق حملات هوایی نمی‌توان از تروریسم جلوگیری کرد.
 
وی افزود: حضور نیروهای نظامی بومی که سرزمین خود را به‌خوبی می‌شناسد و تأثیر گذارند، امری ضروری است.
 
اسد گفت: محدود شدن حملات به حملات هوایی، دلیل عدم تحقق نتایجی حقیقی دو ماه بعد از آغاز حملات ائتلاف بین المللی است.
 
اسد افزود: این سخن که حملات ائتلاف به ما کمک کرده است، صحت ندارد، زیرا این ما هستیم که عملاً جنگ علیه داعش را اداره می‌کنیم بنابراین حملات ائتلاف بین المللی به ما کمکی نمی‌کند و اگر جدی و فعال بود می‌توانست به ما کمک کند و این ما هستیم که روی زمین با داعش می‌جنگیم و هیچ تغییری احساس نمی‌کنیم و ترکیه همچنان از داعش به‌صورت مستقیم حمایت می‌کند.
 
رئیس جمهور سوریه افزود: چه قبل از بحران و چه بعد از آن هدف من این نبوده است که رئیس جمهور باقی بمانم  و هر اتفاقی هم که بیفتد ما به‌عنوان مردم سوریه قبول نخواهیم کرد کشورمان بازیچه‌ای به دست غربی‌ها باشد.
 
بشار اسد در پاسخ به سؤالی در مورد آینده سیاسی خودش گفت: ناخدای کشتی به مرگ و زندگی فکر نمی‌کند بلکه به این می‌اندیشد که چگونه کشتی خود را حمایت کند و اگر ناخدا غرق شود همه خواهند مرد و من باید هرکاری برای حمایت از کشورم انجام دهم.
 
رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من شخصاً با اولاند رقیب یا دشمن نیستم ولی معتقدم که داعش با وی رقابت دارد، زیرا میزان محبوبیت آنها در یک سطح قرار دارد. هرگاه که یک دولت یا مسئول فرانسوی درجهت منافع مشترک عمل کند، ما آماده همکاری هستیم.
منبع: تسنیم