۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹

کاروان همبستگي به بحرين مي‌رود

کاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم فلسطين ۲۶ ارديبهشت در راستاي محکوميت جنايات آل سعود و خليفه در کشتار مردم بحرين به اين کشور اعزام خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۲۲۶

خبرگزاری فارس گزارش داد:

جمعيت ياوران انقلاب اسلامي در ۲۲ بهمن و تقريبا در همان زمان‌هايي که تحولات منطقه در حال شکل‌گيري بود، موجوديت خود را اعلام کرد و سعي کرد با استفاده از ظرفيت روز ۲۲ بهمن براي جلب حمايت و آگاهي‌دهي به مردم درباره تحولات منطقه استفاده کند.

کاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم فلسطين ۲۶ ارديبهشت در راستاي محکوميت جنايات آل سعود و خليفه در کشتار مردم بحرين به اين کشور اعزام خواهد شد.

نشست خبري جمعيت ياوران انقلاب اسلامي براي راه‌اندازي اولين کاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم بحرين براي محکوميت جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود و گراميداشت شاعره بحريني، "آيات القرمزي " در لانه جاسوسي سابق آمريکا برگزار شد.

در اين نشست مهدي اقراريان دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي با اشاره به اتفاقات و مسائل جاري منطقه اظهارداشت: جريان سلطه به رهبري آمريکا در حال تلاش براي به دست گيري مديريت تحولات منطقه است.

وي با بيان اينکه ريشه خيزش‌هاي منطقه بيداري اسلامي است،‌ گفت: حضور و آغاز حرکت‌هاي اعتراضي ملت‌ها از نماز جماعات، جمعه و در دست داشتن قرآن و سر دادن شعارهاي اسلامي همگي نشان مي‌دهد ايدئولوژي حاکم بر منطقه اسلامي است.

دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي با بيان اينکه امروز دشمنان در مقابل ملت‌هاي مسلمان صف‌آرايي کرده‌اند و حمايت همه جانبه خود از رژيم هاي مستبد منطقه دارند، تأکيد کرد: روند تحولات در تحولات منطقه عليه رژيم صهيونيستي در حال وقوع است.

اقراريان در بخش دوم از سخنان خود يادآور شد: جمعيت ياوران انقلاب اسلامي در ۲۲ بهمن و تقريبا در همان زمان‌هايي که تحولات منطقه در حال شکل‌گيري بود، موجوديت خود را اعلام کرد و سعي کرد با استفاده از ظرفيت روز ۲۲ بهمن براي جلب حمايت و آگاهي‌دهي به مردم درباره تحولات منطقه استفاده کند.

وي با اشاره به تأکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه ايشان در خصوص کاروان‌هاي آزادي غزه فرموده بودند که اينگونه حرکت‌ها بايد ادامه پيدا کند، گفت: سعي ما اين است که کارواني را از جنس گفتمان و انديشه ملت ايران به ساير ملت‌هاي منطقه راه‌اندازي کنيم.

دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي گفت: جمعيت ياوران انقلاب اسلامي يک NGO است که از گروه هاي فعال در حوزه مسائل فرهنگي در جهان اسلام تشکيل شده و فعاليت مي‌کند و سعي دارد رويکردي آفندي داشته باشد و نه پدافندي.

اقراريان با تشريح جنايات اسف‌باري که امروزه در بحرين در حال وقوع است، تصريح کرد: جمعيت ما احساس کرد که بايد پيام مردم مظلوم بحرين را به ساير کشورها و ملت‌هاي جهان برساند؛ لذا با احساس خلاء موجود در اين زمينه به فکر افتاديم که کارواني را به اين شکل راه بيندازيم.

وي با يادآوري اينکه اقشار مختلف مردم در بحرين مورد اذيت و آسيب جدي از جنايات رژيم‌هاي آل‌سعود و آل‌خليفه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: ورزشکاران، زنان، هنرمندان، دانش‌آموزان، ‌معلمان، کارگران و پزشکان از جمله اقشاري بودند که مورد شديدترين آسيب‌ها قرار گرفتند. لذا همه اين جنايات براي حفظ منافع آمريکا و حفظ پايگاه نظامي اين کشور در بحرين است.

دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه کيفيت و ميزان جناياتي که در بحرين در حال وقوع است با ساير کشورهاي منطقه قابل قياس نيست، گفت: اقشار مختلف کشورمان از جمله پزشکان، ورزشکاران و دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند که حمايت خود را از اين کاروان خواهند داشت و هر کدام از آنها با لباس مخصوص به خود براي اعلام حمايت از اقشار آسيب‌ديده بحرين در اين کاروان حضور خواهند داشت.

اقراريان به اعلام برنامه کاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم بحرين پرداخت و گفت:‌ اين کاروان شنبه ۲۴ ارديبهشت از ساعت ۱۰ الي ۱۲ در تالار اسوه خيابان انقلاب نبش خيابان بهار تجمع خواهد داشت که در آن جمعي از مسئولان کشوري و لشکري از جمله نمايندگان مجلس حضور خواهند داشت.

وي ادامه داد: بعد از تجمع، کاروان به سمت بهشت زهرا (س) و حرم حضرت امام خميني (ره) براي تجديد ميثاق با امام و شهدا حرکت کرده و بعد از آن، کاروان از حرم امام خميني(ره) به سمت شهر مقدس قم حرکت کرده و با حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد ديدار خواهد داشت و از نظرات ايشان بهره خواهد برد؛ ضمن اينکه نماز مغرب و عشا را در حرم حضرت معصومه (س) خواهيم بود.

اقراريان گفت: شب را در اصفهان خواهيم بود و فرداي آن روز به سمت بوشهر از شهرهاي در طول مسير عبور خواهيم کرد.

وي ادامه داد: بعد از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه ۲۶ارديبهشت، کاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم بحرين توسط يک کشتي به سمت بحرين حرکت خواهد کرد و پيام و نامه‌هاي ملت ايران را که حامل پيام همبستگي و حمايت از مردم مظلوم بحرين است را به سمت اين کشور حمل خواهد کرد.

دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي نقش رسانه‌ها را در انتقال اين پيام بسيار مهم دانست و از اصحاب رسانه دعوت کرد که با حضور در خود در کاروان ضمن حمايت از مردم بحرين به ويژه اصحاب رسانه اين کشور پوشش خبري مناسبي از اين حرکت مردمي به ملت‌هاي جهان برسانند.

اقراريان خطاب به رژيم آل‌خليفه تصريح کرد:‌ اگر اتفاقات بحرين ادامه پيدا کند و سرکوب و جنايات اين رژيم ادامه پيدا کند آنها بايد منتظر باشند که نه تنها ملت ايران بلکه تمام آزاديخواهان جهان اعم از مسلمان و غيرمسلمان به شکل‌هاي مختلف حرکت‌هاي حمايتي خود را با جديت ادامه خواهند داد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المنار که پرسيد آيا هماهنگي‌هاي لازم با گارد ساحلي ايران براي اعزام اين کاروان انجام شده است يا خير؟ و واکنش حکومت بحرين را چگونه پيش بيني ميکنيد؟گفت: ما تمام رايزني‌ها را با مقامات مرزي ايران انجام داده‌ايم بنابراين ورود ما به تمام آب‌هاي سرزميني و بين‌المللي بلامانع خواهد بود؛ ما سعي مي‌کنيم مقامات بحريني‌ به ما اجازه دهند تا ما پيام و نامه‌هاي ملت ايران را به ملت بحرين تحويل دهيم ولي اگر اين کار صورت نگيرد ما از همه امکانات خود براي انجام اين کار استفاده خواهيم کرد.

خبرنگار ديگري از وي پرسيد که آيا اقدامات امنيتي براي اين کاروان انجام شده است يا خير؟ که اقراريان پاسخ داد: ما تمام مقامات کشورمان را در جريان اين حرکت قرار داده‌ايم، اما ما احتمال هر گونه خطر و برخوردي را مي‌دهيم؛ لذا کساني که سوار کشتي مي‌شوند که بنده خودم به همراه همسرم و فرزند ۲ ساله‌ام در اين کاروان خواهيم بود از هر اتفاقي که برايمان خواهد افتاد نگران نيستيم چرا که خون خود را رنگين‌تر از مردم بحرين نمي‌دانيم.

دبير کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي ادامه داد: من هشدار مي‌دهم هر گونه اتفاق و برخورد غيرمتعارفي که با اين کاروان انجام شود موجب مي‌شود پايه‌هاي رژيم آل‌خليفه سست‌تر شده و تبعات و مشکلات زيادي را براي دولت بحرين در پي خواهد داشت.

اقراريان با دعوت از همه مذاهب، اديان، طلاب و دانشجويان غيرايراني براي حضور در اين کاروان پيشنهاد داد: ملت‌هاي مسلمان ديگر که امکان دارد در کاروان حضور پيدا کنند، خود را به ما برسانند لذا ما از آنها استقبال مي‌کنيم.

وي نماد کشتي حامل اين کاروان را شاعره بحريني آيات القرمزي عنوان کرد و گفت: اگر مقامات بحريني اجازه ورود ما به اين کشور را بدهند ما قصد داريم با خانواده شهداي بحرين و نمايندگان پارلماني که استعفاء داده‌اند ديدار کرده و پيام‌ها و نامه‌هاي مردم ايران را که در قالب اشعار، نامه، نقاشي کودکان و دعا براي ملت بحرين است را به آنها تحويل دهيم.

دبيرکل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي در خاتمه گفت: ما به عنوان يک نهاد مردمي تمام وظايف خود را در حد توان انجام خواهيم داد. لذا مسئولان کشور نيز بايد در تمام تلاش خود را براي هر چه بهتر انجام شدن اين کار انجام دهند.