۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

بزرگداشت شهدای انقلاب بحرین در قم

حجت الاسلام ماندگاری گفت: مردم بحرین خواهان اسلام‌ هستنند، ظلم را نمی‌پذیرند و می‌خواهند خود بر سرنوشت کشورشان حاکم باشند
کد خبر : ۲۲۷۱۸۵
صراط: حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در مراسم چهارمین سالگرد آغاز قیام اسلامی مردم بحرین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید حمایت و وحدت از هر حرکتی که متصل به حبل الله باشد وظیفه هر مسلمانی است.

وی با بیان اینکه باید از مردم مظلوم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی که قیام کرده‌اند حمایت کنیم، گفت: اینها غیر از لااله الاالله نمی‌گویند و حرف مردم مظلوم بحرین این سه حرف است که می‌گویند لااله الاالله و محمد رسول الله.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز بت زمان آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند، افزود: پیامبران آمدند تا ما را از بت پرستی نجات دهند و سخن مردم بحرین به حاکمانشان همین است که ما می‌خواهیم شما آمریکا پرست و صهیونیست پرست نباشید.

وی با بیان اینکه باید به فریاد مردم بحرین توجه کنیم و از آنها حمایت کنیم، عنوان کرد: حرف اول مردم بحرین اعتلای اسلام است و می‌گویند باید گوش به فرمان خدا بود نه آمریکا و انگلیس.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: خواسته بیشتر مرم آن است که سرنوشت نظام کشورشان را خودشان تعیین کنند و می‌گویند حاکمان ما ظالم‌اند و ما می‌خواهیم مظلوم ظلم پذیر نباشیم بلکه ظلم ستیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم مظلوم بحرین حدود ۲۰۰ شهید را در این ۴ سال تقدیم انقلاب کردند، افزود: حدود ۱۰۰ نفر در زندان‌های حکومت مستبد بحرین قرار دارند و ۳۰ نفر آنها از علما هستند که شیخ علی سلمان یک نمونه از آن است.

وی با اشاره به اینکه مردم بحرین خواهان اسلام‌ هستنند، ظلم را نمی‌پذیرند و می‌خواهند خود بر سرنوشت کشورشان حاکم باشند، گفت: ‌ای کسانی که در دنیا فریاد دفاع از دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهید آیا مردم بحرین بشر نیستند، چرا با توپ و تفنگ خواهش مردم را پاسخ می‌دهید.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: بر هر مسلمانی شیعه و سنی، بر حوزه‌های علمیه، عالمان و آزادی خواهان واجب است از این مردم مظلوم دفاع کنند و فریاد آنها را به دنیا برسانند، دنیایی که متأسفانه به دروغ، دفاع از حقوق بشر، دفاع از حیوانات، دفاع ازاقلیت‌ها و انسان‌ها را در بوق و کرنا می‌کند، چهار سال است ملت بحرین را تحت ستم قرار دادهاست.

وی با بیان اینکه حاکمان بحرین و آل خلیفه بویی از اسلام نبرده‌اند، گفت: به حکومت پهلوی در ایران بنگرید که ۵۷ سال به آمریکا، اسرائیل و دشمنان خدا تکیه کردند و آنگاه با آن وضع ذلت بار حکومتشان را ترک و از دنیا رفتند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به حاکمان بحرین گفت: تکیه‌گاه خوبی انتخاب نکرده‌اید و بدانید مستکیران جهان اگر از حکومت پهلوی، آل خلیفه و آل سعود حمایت می‌کنند به دلیل غارت منابع و نفت آنها است.

وی با قرائت آیه دوم سوره مائده، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با این آیه به پیروزی رسید که می‌گوید با اتحاد و انسجام و با هدف برقراری اسلام و رعایت تقوا پشت سر ولی خدا و رهبر دینی بیایید و اگر مردم بحرین این مسیر را به زیبایی رعایت کنند به آن‌ها بشارت می‌دهم ساقط کردن رژیم آل خلیفه را به زودی خواهند دید.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دشمنان اسلام یک تجربه پیروزی را جلوی چشمان خود دارند و لذا کارشکنی می‌کنند تا انقلاب بحرین پیروز نشود، گفت: انقلاب، سختی‌هایی به همراه دارد اما باید بتوان در برابر آن‌ها استقامت کرد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد:‌ ای مردم بحرین از قدرت نمایی دشمن نترسید که خداوند بزرگ‌تر است و از اینکه دشمن شما را تحقیر می‌کند هم نترسید که «لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم» به حول قوه الهی شما قوی‌تر هستید.

وی خطاب به مردم بحرین گفت: گرچه تعدادتان کم است اما دعاگوی شما و حامیانتان در زمین و آسمان بسیارند و از اینکه ۴ سال در انقلاب خود استقامت کرده‌اید و از بسیاری از امکانات دنیایی و اقتصادی محروم شده‌اید محزون نباشید، انشاالله جنت دنیایی شما حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان از مردم بحرین خواست تا انگیزه‌های خود را الهی‌تر کنند و افزود: اگر چهار چوب الهی دقیق‌تر رعایت بشود خداوند برکاتش را از زمین و آسمان بر شما نازل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه سید مرتضی السندی یکی از رهبران جمعیت الوفاق بحرین با بیان این که دولت های کفر و نفاق به مردم مظلوم بحرین حمله کردند و این دولت ها می خواهند که انقلاب مردم بحرین و قیام آنها را در برابر ظلم و ستم خاموش کنند ، اما مردم صبور بحرین این کشورهای بزرگ  را که ادعاهای دروغین در دفاع حقوق بشر دارند را به چالش کشیدند .

منبع: مهر