۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

تلاش کنگره برای افزایش تحریم‌های ایران

یکی از اعضای فعلی مجلس نمایندگان که بریا نشستن بر کرسی‌ها سنا در دور آینده انتخاب شده می‌گوید که اوباما اجازه رسیدن به همه خواسته‌ها را به ایرانیان داده و راه‌حل پرونده هسته‌ای، تحریم‌های شدیدتر است.
کد خبر : ۲۱۲۵۵۹
صراط: «تام کاتن» که از ماه ژانویه به تیم جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا افزوده می‌شود گفته که دولت اوباما در زمینه مذاکرات با ایران کوتاهی کرده و راه‌حل پرونده‌ هسته ای ایران، افزایش تحریم‌ها از اولین روزهای شروع دور جدید سنا است.

بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه خبری دیفنس‌نیوز، «کاتن» پیش‌بینی کرده که سنای آینده، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به دلیل عدم کنار گذاشتن برنامه ساخت بمب اتم را خواستار خواهد شد.

وی به کیفیت و نوع این تحریم‌های احتمالی هم اشاره کرده و گفته که دور بعدی تحریم‌ها، مسیرهای نقل و انتقال پول و همچنین صنعت نفت ایران را هدف خواهد گرفت.

«مایک پمپئو» یکی دیگر از اعضای فعلی مجلس نمایندگان که هم‌اکنون عضو کمیسیون اطلاعات این نهاد است هم در جمع خبرنگاران به «تام کاتن» پیوسته و گفته که تحریم‌های قوی‌تر می‌تواند نظر مردم را نسبت به حکومت، تغییر دهد.

پمپئو در توجیح نظریه خود گفت: «در ایران، ثبات کشور به بازرگانی و تجارت بستگی دارد و شدت بخشیدن تحریم‌ها می‌تواند اوضاع را بسیار تغییر دهد.»
منبع: فارس