۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

تصادف لنج مسافر دبی با کشتی/ واژگونی اتوبوس 3 کشته داد/ عفو قاتل پس از 18 سال

لنج‌الزاهدی به ناخدایی «باسط بی‌باک» که نیمه‌های سه‌شنبه شب در آب‌های بین‌المللی در حال عزیمت به مقصد دبی بود با یک فروند کشتی برخورد کرد و ناخدا و جاشوها به داخل دریا پرتاب شدند.
کد خبر : ۲۱۲۷۰۴
صراط: مهم ترین اخبار حوادث جمعه 14 آذر به شرح زیر است:

زمین‌لرزه در فاریاب و گلوگاه

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر، فاریاب درجنوب استان کرمان را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین‌لرزه ساعت 3 و 50 دقیقه و 27 ثانیه بامداد روز جمعه و در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
همچنین زلزله‌ای با همین شدت ساعت  6 و19 دقیقه و 10 ثانیه صبح روز جمعه منطقه گلوگاه را در شرق مازندران به لرزه درآورد.
از خسارات احتمالی زمین‌لرزه فاریاب گزارشی دریافت نشده اما براساس اعلام فرمانداری گلوگاه زلزله این شهرستان هیچ خسارتی در پی نداشته است.

واژگونی اتوبوس 3 کشته داد

واحد مرکزی خبر: برخورد دو دستگاه اتوبوس در گردنه اسدآباد 3 کشته و 39 زخمی داشت. فرمانده پلیس راه استان همدان گفت: در این سانحه که بر اثر برخورد 2 دستگاه اتوبوس شهاب و ولوو که از قزوین و مشهد به سمت همدان در حرکت بودند رخ داد، اتوبوس شهاب آبیک قزوین واژگون شد. سرهنگ شاکری افزود: اتوبوس شهاب در سرازیری گردنه اسدآباد به علت حرکت با دنده سبک و استفاده پی‌درپی از ترمز، کنترل وسیله را از دست داد و با عقب اتوبوس ولوو برخورد کرد. در این حادثه به سرنشینان اتوبوس ولوو آسیبی وارد نشد.

برف و کولاک قربانی گرفت

ایرنا: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی گفت: صبح روز پنجشنبه گذشته به دنبال تماس تلفنی با جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر گرفتار شدن سه نفر از اهالی روستای «قلعه حسن» در برف و کولاک، بلافاصله دو تیم امدادی کوهستان به محل اعزام شدند.حسن شکوری‌نسب افزود: نیروهای امدادی در شرایط بد هوا و سخت گذر بودن منطقه، بعد از انجام عملیات جست و جو و نجات توانستند دو نفر از آنها را نجات دهند و به مرکز درمانی منتقل کنند ولی نفر سوم فوت کرد.

حمل تریاک در اثاثیه منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون «کاویان» که از مسیر کرمان به طرف اصفهان در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.
سرهنگ احمدی افزود: در بازرسی از این کامیون 78 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بین اثاث منزل جاسازی شده بود کشف شد.
وی یادآور شد: ماموران در همین ارتباط 2 متهم را دستگیر کردند.

کشف 4 کیلو هروئين

فرمانده انتظامی خمینی شهر گفت: در پی کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر توزیع هروئین در یکی از محلات این شهر، به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.سرهنگ احمدی افزود: ماموران در تحقیقات خود دریافتند که اعضای یک باند به شکلی مخفیانه و حرفه‌ای اقدام به توزیع مواد افیونی می‌کنند و با شناسایی مخفیگاه متهمان، مقدار 4 کیلو و 904 گرم هروئین را کشف و  4 قاچاقچی را دستگیر کردند.

توقیف نیم تن تریاک

فرمانده انتظامی قم از کشف محموله 504 کیلوگرمی تریاک در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان خبر داد.
«کاظم مجتبایی» گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم بامداد روز پنجشنبه گذشته در ادامه رصد فعالیت قاچاقچیان مورد نظر با استقرار در محور «قم- کاشان»، 3 دستگاه خودرو زانتیا، پژو پارس و پژو 405 را در این ارتباط شناسایی کرده و توقف خودروهای مذکور را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: قاچاقچیان با استفاده از دو خودرو پژو 405 و پژو پارس به عنوان راه پاک‌کن و حمل مواد با یک دستگاه خودرو زانتیا قصد انتقال مواد مخدر از محور مواصلاتی استان قم را داشتند که در چتر اطلاعاتی ماموران مبارزه با مواد مخدر این استان گرفتار و 9 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

انهدام کارگاه تولید شیشه

دو کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی (شیشه) توسط ماموران شناسایی و کشف شد.
به گزارش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی در 8 ماه امسال ضمن شناسایی این کارگاه‌ها 650 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 13 هزار و 594 نفر را در ارتباط با مواد مخدر و اعتیاد دستگیر و 23 باند توزیع و عرضه مواد، متلاشی شد.

جاسازی هروئین در شکم

ایرنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از کشف 61 بسته هروئين جمعاً به وزن یک کیلو و 314 گرم در سیستم گوارشی جسد یک تبعه غیرمجاز افغانستان در شیراز خبر داد.
سعید غلام‌زاده گفت: این جوان 28 ساله توسط نیروی انتظامی دستگیر و در ورودی اردوگاه مراقبتی اتباع غیرمجاز فوت کرده و جسدش برای تحقیق تحویل پزشکی قانونی شده بود.
وی افزود: پس از دستور قضایی و معاینه و کالبد شکافی جسد، مشخص شد علت مرگ باز شدن یک بسته هروئين در معده فرد بوده است.

دستگیری دزدان مسلح

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: روز پنجشنبه گذشته ماموران انتظامی بروجرد هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پژو پارس با 4 نفر سرنشین، مشکوک شده و دستور ایست دادند ولی سرنشینان آن با بی‌توجهی به دستور پلیس اقدام به فرار کردند.
سرهنگ دلیری افزود: پس از گزارش این موضوع، نیروهای انتظامی بروجرد برای متوقف کردن این خودرو و دستگیری سرنشینان آن وارد عمل شدند و پس از درگیری مسلحانه با سارقان 2 نفر از آنها را مجروح و خودروی سرقتی را توقیف کردند.

سارقان سیم برق به دام افتادند

ماموران پلیس شهرستان اردکان استان یزد، سارقان سیم و کابل برق چاه موتور کشاورزی این شهرستان را شناسایی و دستگیر کردند.سرهنگ کمالی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به 5 فقره سرقت در سطح شهرستان از جمله سرقت وسایل برق چاه موتور کشاورزی اعتراف کردند.
وی در ادامه از دستگیری 2 تن از مالخران این سرقت‌ها و کشف اموال سرقتی خبر داد و یادآور شد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

عفو قاتل پس از 18 سال

ایرنا: رئیس دادگستری میناب از عفو یک قاتل، توسط اولیای دم در این شهرستان خبر داد.
منوچهر خیرخواه گفت: این فرد که 18 سال پیش به دلیل اختلافات مالی 2 نفر را به قتل رسانده و محکوم به اعدام شده بود، با عفو اولیای دم مورد بخشش قرار گرفت.

نجات از دار مجازات

ایرنا: مدیر زندان مرکزی بندرعباس گفت: قاتلی که 4 سال پیش در یک درگیری شبانه، مرتکب قتل شده بود با اعلام گذشت اولیای دم پای چوبه‌دار از مرگ‌ رهایی یافت.حسن مرسل‌پور افزود: مجرم پیش از اجرای حکم قصاص، از سوی پدر مقتول مورد عفو قرار گرفت.

تصادف لنج با کشتی

معاون اداره کل شیلات چابهار چهارشنبه شب گذشته گفت: لنج‌الزاهدی به ناخدایی «باسط بی‌باک» که نیمه‌های سه‌شنبه شب در آب‌های بین‌المللی در حال عزیمت به مقصد دبی بود با یک فروند کشتی برخورد کرد و ناخدا و جاشوها به داخل دریا پرتاب شدند.
«عبدالرحمان پارسا» افزود: این اتفاق زمانی رخ داد که ناخدا با دو جاشوی دیگرش در کابین در حال استراحت بودند بر اثر برخورد کشتی با لنج، کابین ناخدا از لنج جدا شده و به دریا افتاد.
به گفته وی، ناخدا و دو جاشو که چند ساعت در دریا سرگردان بودند، روز چهارشنبه به وسیله یک قایق، نجات یافته، و به لنج خودشان بازگشتند.
پارسا یادآور شد در این تصادف سرنشینان لنج آسیبی ندیدند.
منبع: کیهان