۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

فروش روسری و مانتو در مرکز وابسته به بنیاد شهید! +تصاویر

تا مدتی قبل در هیاهوی میدان هفت تیر و شلوغی خریدهای رنگارنگ خانم ها این مجتمع فرهنگی خودنمایی می‌کرد. اما مدتی است که اگر نامی بر سر در آن نوشته نبود به سختی می شد دریافت که اینجا همان مجموعه است.
کد خبر : ۲۱۳۱۱۶
صراط:  شاید بسیاری از پایتخت نشینان و علاقمندان به مباحث دفاع مقدس و شرکت کنندگان در مراسم‌های ارزشی تا کنون حداقل یکبار به مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا(ع) واقع در میدان هفت تیر رفته باشند.
 
این مجتمع که متعلق است به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراسم‌های مربوط به یادواره شهدا و جلسات و همایش‌های از این دست را برگزار می‌کند. تا مدتی قبل در هیاهوی میدان هفت تیر و شلوغی خریدهای رنگارنگ خانم ها این مجتمع فرهنگی خودنمایی می‌کرد. اما مدتی است که اگر نامی بر سر در این مجتمع نوشته نبود به سختی می شد دریافت که اینجا همان مجموعه است. زیرا حالا نمای آن شبیه دیگر ساختمان های میدان هفت تیر شده و مزین (!!!) شده است به مغازه های روسری فروشی و مانتو فروشی. البته برای خالی نبودن عریضه یک قسمت کوچکی از این فضا اختصاص دارد به نشر شاهد که ترویج فرهنگ مقاومت را می کند.
 
نمی دانیم علاقمندان به این فرهنگ کم شده یا مشتاقان خرید مانتو و شلوار زنانه زیادتر و یا مسئولین این مجتمع نیازمند بودجه ای شده اند برای صرف در کارهایی که فکر می کنند نیاز است و مجبور شده اند این مغازه ها را به جای انجام کار فرهنگی به لباس فروشی تبدیل کنند.
 
البته ما این موضوع را با رییس بنیاد شهید حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نیز در میان گذاشتیم که وی ضمن ابراز بی اطلاعی کرده و قول پیگیری داد.
 
و در همین رابطه صحبتی انجام دادیم با حیدری مدیر عامل این مجتمع فرهنگی که گفت: این مغازه ها هیچ گونه ارتباطی به فضای فرهنگی داخل مجتمع سید الشهدا(ع) و سالن ها ندارد و ما هم نمی‌توانیم در این مغازه ها تلویزیون بگذاریم و فیلم پخش کنیم و کار فرهنگی بکنیم.
 
حیدری مدیر عامل این مجتمع توضیح نداد چه کسی مدعی شده است که کار فرهنگی یعنی فیلم پخش کردن در یک مغازه؟!
 
وی ادامه داد: درآمد حاصل از این مغازه ها صرف امورات و هزینه‌های بهسازی مجتمع می شود.
 
مدیر عامل مجتمع فرهنگی سید الشهدا(ع) در پاسخ به این سوال که آیا فضا برای نشر شاهد در این مجتمع کم نیست، گفت: در پانصد متری این مجتمع یک مغازه دیگر است که اختصاص دارد به محصولات نشر شاهد و ما اکنون با بنیاد شهید در حال رایزنی هستیم که یکی از این دو را تعطیل کنیم زیرا دو مغازه در فاصله کم از هم لزومی ندارد.

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا هزینه های مربوط به این مجتمع که وابسته به بنیاد شهید است باید از طریق مانتو فروشی کسب شود؟ و آیا این چنین مغازه هایی در این مجتمع وصله ناجور به حساب نمی آید؟

منبع: فارس