۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

وزیر علوم به وعده‌های خود عمل کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: فضای معتدل دانشگاه نیاز جامعه است و باید افرادی که وفاداری خود را به اسلام و انقلاب اسلامی نشان داده‌اند، بتوانند در دانشگاه نیز صحبت کنند.
کد خبر : ۲۱۳۱۶۸
صراط:  حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لغو مجوز سخنرانی حسین شریعتمداری و برخی افراد دیگر در دانشگاه‌های کشور گفت: لغو سخنرانی آقای شریعتمداری مایه تاسف و شرمساری برای مسولان دانشگاه است.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه‎ها تاکیده کرده‎اند، اظهار داشت: مسئولان دولت یازدهم نیز در وعده‎های انتخاباتی و شعارهای خود همواره بر فضای باز دانشگاه و امنیتی نبودن آن تاکید کرده‎اند اما چنین وعده‌ای عمل نشده است.
 
امام جمعه موقت اصفهان گفت: من خبر دارم در برخی از دانشگاه‎های اصفهان افرادی دعوت به سخنرانی می‎شوند که دلسوزی چندانی برای نظام ندارند.
 
وی افزود: زبان شریعتمداری زبان صراحت و بلاغت است و او موضوعات خود را با دلسوزی مطرح می‌کنند.
 
رهبر ادامه داد: جلوگیری از سخنان شریعتمداری نشان از آن دارد که هنوز لایه‌های فاجعه سالهای 78 و 88 در آنجا فعال هستند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا از محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درخواست کرد تا نسبت به این موضوع رسیدگی کند.
 
وی گفت: فضای معتدل دانشگاه نیاز جامعه است و باید افرادی که وفاداری خود را به اسلام و انقلاب اسلامی نشان داده‌اند بتوانند در دانشگاه نیز صحبت کنند.
 
حجت‌الاسلام رهبر در پایان خاطرنشان کرد: وزیر علوم با اثبات وفاداری خود به انقلاب اسلامی توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، حال نوبت آن رسیده است که به وعده‌های خود عمل کند.
منبع: فارس