۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

مبارزه جهانی پلیس با افراد کودک‌آزار

رئیس سازمان بین‌المللی جرایم انگلیس اعلام کرد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و با همکاری نیروهای پلیس انگلیس و امریکا مبارزه سایبری گسترده‌ای را با متجاوزان و تبهکاران کودک‌آزار آغاز خواهد کرد.
کد خبر : ۲۱۳۲۹۹
صراط: رئیس سازمان بین‌المللی جرایم انگلیس اعلام کرد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و با همکاری نیروهای پلیس انگلیس و امریکا مبارزه سایبری گسترده‌ای را با متجاوزان و تبهکاران کودک‌آزار آغاز خواهد کرد.

آمارها نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته بیش از هزار کودک‌آزار در بریتانیا دستگیر شده‌اند. به گفته کارشناسان این رقم بسیار نگران‌‌کننده است و به همین منظور برای مقابله با کودک‌آزاری در امریکا و اروپا روش‌های جدیدی علیه تبهکاران طراحی شده است.

تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیشتر افراد کودک‌آزار از فضای مجازی و اینترنت برای سوءاستفاده و فریب کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.

به همین منظور برای مقابله با آنها نیز از سرورهای مرکزی و اطلاعات اینترنتی استفاده خواهد شد.

«جانی گوین» افسر سابق اسکاتلندیارد و از مدیران پروژه مبارزه با کودک‌آزاری می‌گوید: موفقیت پروژه ما در شناسایی فریبکاران و جمع‌آوری عکس‌ها و مشخصات افراد کودک‌آزار است. ما به معلمان و مددکاران اجتماعی روش جدیدی را برای شناسایی و به دام انداختن متجاوزان آموزش خواهیم داد تا آنها نیز به کودکان در مورد سوءاستفاده‌ها هشدار دهند.

طی سال گذشته 4/3 میلیون کودک هشدارهای آموزشی را دریافت کرده‌اند. برخی متجاوزان آنلاین از آدرس و آی‌پی‌های پنهانی برای گم کردن مسیر خود استفاده می‌کنند تا پلیس آنها را شناسایی نکند.

ما قصد داریم با همکاری با پلیس امریکا به این شبکه‌های پنهان‌کاری نفوذ کنیم. البته بخشی از عملیات و برنامه‌ها اجرایی شده است، به این شکل که نخست تصویر قابل تشخیص دیجیتال و اطلاعات مربوط به هویت قربانیان با کلمه رمز «بوتز» به سرورهای مرکزی اطلاعات در ایالت واشنگتن ارسال می‌شود و سپس این اطلاعات از طریق مرکز ملی کودکان گمشده به منطقه الکساندرای ویرجینیا در امریکا مخابره می‌شود تا محل آنها روشن شود.

پس از آن در صورتی که آزار و اذیت در انگلیس رخ داده باشد اطلاعات به آژانس جرایم ملی و سازمان حفاظت از کودکان ارسال می‌شود و ارتباط قربانیان با متجاوزان ناشناس پیگیری می‌شود و سازمان سعی می‌کند کودکان در معرض خطر را فوراً شناسایی کند.

با انتشار این اطلاعات همزمان سرور مرکزی از شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مختلف درخواست می‌کند در صورت شناختن قربانیان یا متجاوزان اطلاعات مورد نظر را بلافاصله در اختیار پلیس قرار دهند و در نهایت پلیس وارد عمل می‌شود و متجاوزان را دستگیر می‌کند. امیدواریم این روش هشداری باشد به همه متجاوزان تا متوجه شوند که اینترنت فضایی امن برای انجام جنایات هولناک آنها نخواهد بود و پلیس اشراف کامل به این فضا دارد.
 

منبع: ایران