۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

کودک آزاری یک فرماندار آمریکایی

یک مشاور نظامی استرالیایی و یک فرماندار آمریکایی به جرم فساد اخلاقی علیه کودکان دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۳۶۱۱۶
صراط: «سر پیتر کازگروو» فرماندار آمریکایی جمهوری دموکرات «تیمور شرقی» در جنوب شرق آسیا و هم‌چنین «دکتر ادم کاب» و عضو نیروی هوایی سلطنتی استرالیا و مشاور برجسته از ارتش استرالیا، به جرم فساد اخلاقی علیه کودکان در آمریکا دستگیر شدند.
 
به نوشته دیلی تلگراف، این مشاور استرالیایی به عنوان استاد راهنما و مقام نظامی ارشد در دانشگاه جنگ نیروی دریایی آمریکا مشغول به کار بود. «کاب» این موقعیت را در دانشگاه جنگ نیروی دریایی آمریکا سال گذشته میلادی به دست آورد. دستیابی به این جایگاه بعد از نقش مهم کاب در دولت و ارتش استرالیا به وی اعطا شد. وی هم‌چنین مدیر پروژه پیشرفته تحقیقاتی ماهان در دانشگاه جنگ نیروی دریایی آمریکا بوده است.
 
«کاب» که در دانشگاه‌های سیدنی، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کمبریج انگلیس تحصیل کرده است، وجهه خوبی برای کار به عنوان یک متفکر نظامی کسب نموده بود. وی در سال‌های 1999 و 2000 در بحران تیمور شرقی به همکاری «کازگروو» فرماندار این منطقه آمده بود.
 
«کاب» در استرالیا نیز مناسب نظامی رده بالایی داشته که من جمله آن مشاور دفاعی پارلمان استرالیا، عضو پارلمان این کشور، عضو کمیته تحقیقات دانشگاه ملی استرالیا و هم‌چنین مرکز استراتژیک و دفاعی این کشور بود.
 
چند ماه پیش از این «مرکز بین‌المللی کودکان گم‌شده و سوءاستفاده شده» گزارش داد تصاویری مربوط به سوء‌استفاده اخلاقی از کودکان در فضای اینترنت منتشر شده است. بعد از این گزارش، تحقیقاتی آغاز که طی آن معلوم شد منبع انتشار این تصاویر نشانی اینترنتی خانه «کاب» بوده است. بعد از آن، لپ‌تاب و تلفن همراه این نظامی استرالیایی ضبط شد و پلیس به بررسی در این باره پرداخت.
 
پس از احراز اتهام، دادگاهی در آمریکا گذراندن حداقل 20 سال زندان در زندان‌های آمریکا برای این نظامی برجسته استرالیایی پیش‌بینی تعیین کرد.
منبع: فارس