۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

وعده توخالی برای تخفیف مجازات اعدام

عامل کلاهبرداری میلیاردی با وعده تخفیف مجازات اعدام یک سوداگر مرگ دستگیر شد.
کد خبر : ۲۱۳۵۸۳
صراط: عامل کلاهبرداری میلیاردی با وعده تخفیف مجازات اعدام یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

فرمانده پلیس استان خراسان شمالی از کلاهبرداری یک میلیارد و 500میلیون ریالی با وعده تخفیف مجازات اعدام یک فروشنده موادمخدر به حبس ابد از خانواده وی خبر داد.

سرهنگ «علیرضا مظاهری» گفت: در پی شکایت خانواده ای مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد و 500 میلیون ریالی از آن ها تحت عنوان کارچاق کنی و تخفیف مجازات، بلافاصله مأموران پلیس امنیت عمومی استان خراسان شمالی تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: براساس شکایت این خانواده، در پی اعلام حکم اعدام مردی به جرم حمل موادمخدر از نوع هروئین، متهم با مراجعه به این خانواده از فضای یأس و ناامیدی آنها استفاده کرده و وعده می‌دهد در صورت گرفتن این میزان پول، مجازات اعدام را به حبس ابد کاهش می‌دهد.

فرمانده پلیس استان خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: این در حالی است که به جهت سوابق متعدد کیفری قبلی این سوداگر مرگ، این حکم در دو مرتبه در دادستانی کل کشور تأیید شده که با این وصف ادعای چنین تخفیف مجازاتی تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نبوده است.

سرهنگ مظاهری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دادن هر گونه وعده های واهی و امیدوار کردن افراد به امور غیرواقع از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود بنابراین با عنایت به اینکه متهم دارای پروانه صنف مشاوران املاک در بجنورد بوده از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی استان احضار شده و تحت بازجویی قرار گرفت.  این مقام ارشد پلیسی در پایان تصریح کرد: متهم با توجه به مستندات موجود و مواجهه حضوری با خانواده مرد اعدامی به جرم خود اعتراف کرد.
منبع: ایران