۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟ +تصاویر

طی چهار سال گذشته، دولت انگلیس و در راس آنها دیوید کامرون نخست وزیری این کشور اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آیند.
کد خبر : ۲۱۳۶۳۱
صراط: طی چهار سال گذشته ، دولت انگلیس و در راس آنها دیوید کامرون نخست وزیری این کشور اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آید .

به نقل از راشاتودی ؛ این پایگاه خبری در گزارشی به قلم " دن گلیزبروک" تحلیلگر سیاسی با اشاره به اقدامات جنایت آمیز تروریست های تکفیری _ بعثی در منطقه غرب آسیا و نحوه تشکیل و قدرت گیری آنها نوشت : دولت انگلیس روند کمک و تقویت پدیده ای که از آن به عنوان " تروریسم تکفیری _ بعثی " یاد می شود ، را ادامه می دهد و در عین حال از قوانین نوینی برای ترویج نژادپرستی و سرکوب معترضان استفاده می کند .  
 
چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟


دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس از " تروریسم تکفیری _ بعثی " بعنوان پوششی استفاده می کند تا در لوای آن تازه ترین قوانین دولتی را در سرکوب و نابودی آزادی های اجتماعی و شهروندی را اعمال و اجرا نماید . بااین سیاست ، وی نه تنها کمکی به توقف تروریسم نکرده بلکه در مسیر ایجاد و تقویت آن نیز حرکت کرده است .  
 
طی چهار سال گذشته دولت انگلیس اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آید . از نخستین روزهای آغاز آشوب ها و درگیری ها در سوریه ، لندن دیدارهایی با سرکرده های تروریستهای سوری _ که اکثرا هم پیمانان و از اعضای القاعده بودند _ انجام داد ، برای پیروزی آنها و براندازی هرچه سریعتر دولت بشار اسد ابراز امیدواری کرد ، تامین مالی و تسلیحاتی نیروهای  تروریست رادر این کشور بر عهده گرفت و هزینه ای بالغ بر 30 میلیون یورو را به آموزش و ترویج فناوری های ارتباط عمومی این افراد تروریست اختصاص داد .  
 
در ادامه این گزارش آمده است : رسانه های انگلیسی برنامه ریزی دقیق و مبسوطی را درباره درگیری و تنش ها در سوریه اعمال کردند . داستان سازی های جعلی ، نادرست و توهمی این رسانه های اجیرشده درباره خشونت های وحشیانه نیروهای ارتش سوریه علیه شهروندان سوری موجب شد بسیاری از مسلمانان سنی انگلیس شستشوی فکری شده و عازم سوریه شوند .  
 
این جوانان فریب خورده انگلیسی تحت تاثیر پروپاگاندای گسترده رسانه های غربی تحت عنوان " جنگجویان آزادی " راهی سوریه شده و کامرون نیز با صدای بلند و بطور رسمی از اقدام آنان استقبال کرده و عنوان نمود که برای تشویق ، رغیب و تقویت هر چه بیشتر آنها از هیچ گونه کمکی فروگذار نخواهد کرد .سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس نظیر " ام آی 5"  نیز نقشی پررنگ در تسهیل مسیر این فریب خوردگان بسوی سوریه ایفا نمود . اقدامات این سرویس های جاسوسی بدنبال افشاگری های یکی از سران این گروه های تروریستی آموزش دیده علنی گردید.

چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟
 
هنگامی که این جنگجویان داوطلب به سوریه رسیدند مشاهده کردند که وضعیت و موقعیت واقعی چیزی کاملا متفاوت با آن تصویری است که رسانه هایی مانند بی بی سی و الجزیره برای آنان ساخته بود . داستان ساده از اعتراض مسالمت آمیز تعدادی اندکی از مردم نسبت به حکومت توسط هجمه رسانه های انگلیسی به عنوان درگیری های شدید فرقه ای و دینی میان قبایل معرفی شده بود که در این میان شهروندان بی دفاع قربانی خواهند بود .
 
طبق تبلیغات دروغین رسانه های غربی هدف نیروهای ارتش بشار  اسد ، شهروندان و افراد غیرمسلح بوده است و همچنین بر اساس توهم گویی های این رسانه ها این گونه القا شده بود که اکثریت مسلمانان شیعه در سوریه _ از جمله بشار اسد ، رییس جمهوری این کشور _ حقوق اقلیت سنی در این کشور را رعایت نکرده و این مسلمانان در موقعیت ضعف و فشار قرار دارند . در حالی که واقعیت کشور سوریه چیزی کاملا متفاوت از این توهم گویی ها بوده و هست .  
 
با مشاهده چنین وضعیتی برخی از این فریب خوردگان متوجه اشتباه بزرگی که مرتکب شده اند ، شده و تصمیم به بازگشت به کشورشان گرفتند اما اکنون آنها تحت آموزش های تروریستی از جمله چگونگی اجرای انفجارهای انتحاری ، روشهای آشوب سازی و تنش آفرینی در میان قبایل ، انواع بمب سازی های پیشرفته قرار گرفته و با گرفتن نام " تروریست "  حق بازگشت به انگلیس را نداشتند . آنها اجبارا باید به جنگ در سوریه ادامه دهند تا کشته شوند چرا که قوانین دولتی اجازه بازگشت به وطن را به آنها نمی دهد .  
 
 چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟
 
این افراد در واقع خود را بخشی از درگیری و جنگ فرقه ای و دینی در سوریه می دیدند . تعدادی از آنها نیز که خود سوری بودند به ارتش سوریه پیوسته و به مبارزه علیه سایر تروریستها پرداختند . دو برادر که از همین روش خود را تسلیم ارتش سوریه کرده بودند ، عنوان نمودند که خواستار این مسئله هستند که در کنار نیروهای دفاع ملی در برابر تروریست هایی بجنگند که بصورت تمام و کمال از سوی دولت های غربی و هم پیمانان عربی آنها حمایت می شوند .  
 
راشاتودی در بخش دیگری از تحلیل خود نوشت : این در حالی است که دولت انگلیس به درستی از احتمال " بازگشت به عقب " سیاستی که علیه سوریه اعمال کرد ، آگاهی دارد . این احتمال که جوانان انگلیسی ای که در سوریه به اوج تفکرات و اعتقادات افراطی رسیده و در شرایطی زندگی کرده و آموزش دیده اند  که انواع خشونت ها و جنایات غیرمعمول و وحشتناک برای آنها امری طبیعی و عادی جلوه می کند . بدیهی است که این افراد برای تمرین آموزش های جدید خود (!) به خانه باز خواهند گشت .  
 
اما فراتر از این مسئله که کمپینی انگلیسی موجب بروز بی ثباتی و ناآرامی های طولانی مدت در سوریه شده و فجایع انسانی فراوان و غیرقابل تصوری را بوجود اورده  ؛ دولت انگلیس در حال طراحی و اجرای دور تازه ای از سیاستی های حمایتی خود از تروریسم است بگونه ای که دراین مورد انگشت اتهام به سوی جامعه مسلمانان در این کشور نشانه رود .  
 
جامعه مسلمانان در انگلیس علاوه بر اینکه سالهاست از سیاست های تبعیض امیز لندن رنج می برند ، طی سالهای اخیر بیشترین آسیب را از سوی برنامه ریزی های فریب کارانه دولت در قبال جوانانشان و شستشوی فکری انان در راستای تحقق اهداف لندن در جنگی نیابتی در سوریه متحمل شده اند . والدین این جوانان فریب خورده بعضا از سوی دولت انگلیس مورد حمایت قرار می گیرند و از طریق اغوای هرچه بیشتر فرزندان خود سیاست های گمراه کننده لندن راتسهیل می کنند .
 
چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟
 
در ادامه این گزارش نویسنده کتاب " تفرقه و تخریب ، استراتژی امپریالیسم غرب در عصر بحران " خاطرنشان کرد: نباید با تصویب چند لایحه ضدتروریسم که بطور صوری در پارلمان انگلیس تصویب شده ، تصورکنیم که تغییر یا تحولی بنیادین در اصل سیاست های لندن ایجاد شده است . هم دادگستری و هم دولت انگلیس قویا خواستار تداوم حضور تروریست های این کشور در سوریه بوده و اینکه جنگ آنها علیه دولت اسد ادامه داشته باشد .
 
معظم بیگ ، یکی از انگلیسی هایی است که به اذعان خود سفرهای متعددی به سوریه داشته تا به تروریستهای این کشور علیه دولت سوریه کمک کند . وی در جلسه محاکمه خود عنوان کرد که " ام آی 5 " حمایت های همه جانبه ای از او برای هرگونه جنایتی در سوریه انجام داده و هنگام اعزام به سوریه چراغ سبزی این سرویس جاسوسی انگلیسی برای استفاده از هرنوع سلاح جنگی در خاک سوریه به وی نشان داده شده است .  
 
واقعیت این است که دولت انگلیس از مسلمانان بعنوان سربازان خود در جنگ های نیابتی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل غرب آسیا مانند لیبی و سوریه استفاده می کند و این اقدام غیرقانونی را تحت پوشش قانون جعلی " مبارزه علیه تروریسم " قرار داده و به افکار عمومی داخلی و بین المللی معرفی می کند .بدیهی است استراتژی فریب ، شستشوی مغزی و بکارگیری مسلمانان سنی انگلیسی بعنوان ارتش پیاده نظام دولت مملو از خطرات جبران ناپذیر و طولانی مدت است که از جمله آنها می توان به بازگشت این افراد آموزش دیده و تروریست به خانه های خود و تکرار جنایات خود در شهرها و خیابان های انگلیس اشاره نمود .  
 
چگونه داعش از قلب لندن شکل گرفت؟
 
اکنون خود "دیوید کامرون" نیز یکی از دهها سیاست مدار انگلیسی است که نسبت به تبعات جبران ناپذیر اعزام تروریست های خارجی به سوریه ابراز نگرانی کرده است . علاوه بر تهدیدات سیاسی و استراتژیک بازگشت این افراد خطرناک به کشور ، خسارات اقتصادی و مالی سنگینی از این طریق بر دوش دولت انگلیس وارد شده است بگونه ای که به پیش بینی بسیاری از تحلیلگران ، این خسارات و کسری های مالی ناشی از تسلیح و تامین اقتصادی تروریست ها در سوریه تا سال های سال گریبانگیر لندن خواهد بود .