۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

داعش جان کری را راهی لندن کرد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در این هفته به لندن می‌رود تا در دیدار و مذاکرات با نزدیک به ۲۰ کشور جهان شرکت کند، که موضوع آن مقابله و مغلوب کردن گروه داعش عنوان شده است.
کد خبر : ۲۲۱۷۷۶
صراط: جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، ۲۸ دی ماه گفت: «گفت‌وگوهای یک روزه در لندن، پنج‌شنبه، با حدود ۲۰ کشور جهان از جمله کشورهای عربی، تلاش‌های مشترک ما برای تضعیف و غلبه کردن بر داعش را در بر می‌گیرد.»
 
فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا، میزبان این گفت‌وگوها خواهد بود. او دیداری جداگانه با کری نیز خواهد داشت.
 
این نشست دو هفته پس از حملات و گروگانگیری مرگبار در پاریس، به نشریه شارلی ابدو و یک سوپرمارکت انجام می‌شود، که طی آن ۱۷نفر و ۳ مظنون به انجام حملات کشته شدند.
 
یکی از عاملان حملات در ویدئویی وفاداری خود را به داعش اعلام کرده بود و در مورد دو تن دیگر نیز شاخه القاعده در یمن مسئولیت حملات انجام شده را بر عهده گرفته است.
 
پیش از این دیدار برنامه‌ریزی شده، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، دیدار و مذاکراتی در واشینگتن داشتند.
 
آنها با انتشار یادداشتی مشترک، بر موضع قاطع خود برای مبارزه با افراطیون و ایدئولوژی انحرافی آنها تاکید کردند و گفتند اجازه نخواهند داد آزادی بیان پایمال شود.
 
خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام رسمی بریتانیایی می‌گوید در دیدارهای لندن قرار است بر پنج موضوع اصلی تمرکز شود؛ پیکارجویان خارجی، کارزار نظامی علیه داعش، منابع مالی این گروه، ارتباطات راهبردی و یاری‌رسانی‌های انسانی.

پس از دیدار لندن، جان کری عازم نشست جهانی اقتصاد در داووس خواهد شد.
 
 
منبع: جام نیوز
برچسب ها: داعش آمریکا