۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

دولت درآینده به هیچ‌کس اجازه صحبت نمی‌دهد

معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه دولت با روندی که برای جلوگیری از سخنرانی منتقدان در پیش گرفته‌، در آینده به هیچ‌ منتقدی اجازه صحبت نمی‌دهد، گفت: با این وضعیت دانشگاه‌‌ها تبدیل به جولانگاه یک جناح خاص افراطی می‌شود که در گذشته نیز وجود داشت.
کد خبر : ۲۱۳۷۱۱
صراط: غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم در واکنش به لغو پی در پی سخنرانی‌های منتقدان دولت و اجازه سخنرانی به عوامل فتنه 88 گفت: نحوه برخورد دولت با افرادی که در دولت یازدهم سمتی ندارند و طبق برداشت دولت منتقد هستند، نوید بازگشت فضای خشن، تک صدایی و سنگین به دانشگاه‌ها می‌دهد.
 
وی افزود: در حال حاضر به هیچ منتقدی حتی منتقدان معتدل نیز اجازه صحبت داده نمی‌شود چه برسد به اینکه مخالف باشند.
 
معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم تصریح کرد: طرفداران دولت یا اصلاح‌طلبان با این روندی که ما مشاهده می‌کنیم در پیش گرفته‌اند، در آینده به هیچکس اجازه صحبت نمی‌دهند. این رفتارها بر خلاف خواسته جمهوری اسلامی است، نظامی که دانشگاه را محل آزاداندیشی و بیان نظرات می‌داند.
 
خواجه سروی تأکید کرد: دانشگاه‌ها با این روند قطعا تبدیل به جولانگاه یک جناح خاص آن هم از نوع افراطی خواهند شد که در دوم خرداد نیز شاهد چنین جریانی بودیم. این وضعیت آینده خوبی در پی نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: امیدواریم چاره‌اندیشی شود و فضای تضارب آراء همچنان در دانشگاه وجود داشته باشد و دانشگاه بتواند از این فضا بهره‌برداری کند.
 
معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در این چند روز اخیر شاهد لغو سخنرانی‌هایی در دانشگاه‌های مختلف بودیم. باید فضا را باز گذاشت و اجازه داد تا منتقدان نظرات خود را بگویند. مسلما بیان نظرات مختلف می‌تواند به دولت در رسیدن به اهداف پیش رو کمک کند.
منبع: فارس