۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

جهانگیری: زمان زالوصفت خواندن سرمایه‌گذاران تمام شده

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای فعالیت سرمایه‎گذاران باید شرایط فرهنگی مناسب ایجاد شود، ابراز داشت: زمان زالوصفت خواندن سرمایه‌گذاران تمام شده و همه مورد احترام هستند.
کد خبر : ۲۱۳۷۴۹
صراط: اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت بافت‌سان با بیان اینکه امیدوارم همیشه شاهد افتتاح واحدهای تولیدی بیشتری در تمام نقاط کشور باشیم، اظهار کرد: ایران ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها را دارد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها باید نیازهای خود را تامین کند، بلکه کالاهای مورد نیاز کشورهای دیگر به ویژه منطقه را نیز باید تامین کند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای رسیدن به یک اقتصاد شکوفا که قادر به تامین نیازهای ارزی، کاهش اتکا به درآمد نفتی و ایجاد اشتغال باشد، باید از ظرفیت داخلی کشور استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی دو کلمه درون‎زا و برون‎نگر از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، در توضیح این مطلب گفت: «درون‏‎زا» یعنی از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه نیروی انسانی خلاق برای توسعه بهره برده شود.
 
جهانگیری در ادامه «برون‎زا» را نیز به معنای تولید کالاهایی دانست که در تعامل با دنیا باید به کشورها صادر شوند.
 
وی گفت: تجربه بعد از انقلاب در کشور و همچنین کشورهای موفق نشان داده اقتصادی موفق است که بخشی خصوصی در آن محور قرار گیرد.
 
معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌ تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.
 
به گفته وی دولت باید به کارهایی بپردازد که بخش خصوصی توان اجرای آن‎ها را ندارد.
 
جهانگیری با تأکید بر اینکه باید با دنیا تعامل داشته باشیم، افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی با صادرات کالاهای خود، منابع ارزی خود را تأمین کرده و بتواند تکنولوژی را از خارج وارد کشور کند.
 
وی تعامل با خارج از کشور، ایجاد فضای امن در برقراری ارتباط با کشورها و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران را از وظایف اصلی دولت دانست.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید در داخل امنیت سرمایه‌گذاری را تأمین کند، ابراز داشت: ما معتقدیم بخش خصوصی محور فعالیت‌های اقتصادی کشور است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
وی گفت: مدیران دولتی باید فضایی را فراهم کنند تا بخش خصوصی به هر میزان که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند چراکه این امر باعث پیشرفت کشور می‏‎شود.
 
جهانگیری افزود: پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری، برخی تصور می‎کردند امکان سرمایه‌گذاری بزرگ برای بخش خصوصی فراهم نیست، در حالی که با ابلاغ این مهم، بخش خصوصی می‌تواند بزرگ‎ترین کارخانه‌هایی که در دنیا وجود دارد را در کشور احداث کند.
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بدانند که مورد حمایت دولت هستند، تأکید کرد: احدی حق ندارد به اموال بخش خصوصی نگاه چپ کند مگر در مواردی که تخلفی انجام شده باشد که مرجع رسیدگی به آن نیز قوه قضایی است.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای فعالیت سرمایه‎گذاران باید شرایط فرهنگی مناسب ایجاد شود، ابراز داشت: زمان زالوصفت خواندن سرمایه‌گذاران تمام شده و همه مورد احترام هستند.
 
وی گفت: البته موضوع رانت‌خواری و فساد جداست و به شدت با آن برخورد می‏‎شود.
 
جهانگیری با بیان اینکه ایجاد فضای سالم رقابتی وظیفه دولت است، تصریح کرد: بخش خصوصی باید به میدان آمده و با ایجاد زمینه اشتغال، فضای رونق اقتصادی را در کشور رقم زند.
 
وی با اشاره به اینکه در بودجه 94 منابع خوبی دیده شده است، در پایان از تولیدکنندگان خواست با تقویت تولید داخلی زمینه توسعه کشور را مهیا کنند.
منبع: فارس