۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

جای روحانی بودم خجالت می‌کشیدم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رئیس جمهور همواره نقد کردن را حرکت خوبی می‌داند و می‌گوید نقد آزاد است و باید فضا را برای نقد آماده کرد، حال اگر این طور است چرا منتقدین را به فضایی بردند که درتاریخ انقلاب بی‌سابقه است.
کد خبر : ۲۱۳۹۲۸
صراط: محمدرضا عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در رابطه با لغو سخنرانی‌های منتقدان در دانشگاه‌های مختلف، گفت: متاسفانه بین شعارها و گفته‌های مسئولان دولت با عمل آنها فاصله بسیار زیادی وجود دارد و من از این همه تناقض که در دولت وجود دارد، تعجب می‌کنم.
 
نماینده بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور از طرفی جامعه، مردم و دانشجویان را به نقد دعوت می‌کند و می‌گوید باید صدای مخالف شنیده شود اما در آستانه روز 16 آذر به صورت گسترده و متعدد سخنرانی‌‌هایی را که قرار بود انجام شود را لغو می‌کند و این باعث تعجب است.
 
عبادی اضافه کرد: دولت سخنرانی‌های منتقدان را لغو کرد و به آنها اجازه بیان نظرات خود را نداد ولی از آن سو اگر کسی بخواهد به نفع دولت سخن بگوید تمام دستگاه‌های دولتی برای برگزار شدن سخنرانی وی بسیج می‌شوند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور همواره نقد کردن را حرکت خوبی می‌داند و می‌گوید نقد آزاد است و باید فضا را برای نقد آماده کرد. حال اگر این طور است چرا منتقدین را به فضایی بردند که درتاریخ انقلاب بی‌سابقه است.
 
وی با بیان اینکه روحانی بر خلاف شعارهایش منقدان را «بی‌سواد و تازه به دوران رسیده‌ها» خطاب می‌کند، گفت: من اگر به جای آقای روحانی بودم با گفتن این جمله‌ها دیگر خجالت می‌کشیدم بگویم باید به منتقدان فضای نقد بدهیم.
 
عبادی ادامه داد: دولت باید نسبت به منتقدان سعه‌صدر داشته باشد و از منتقدان خود استقبال کند، نقدها می‌توانند باعث بهبود روند کار دولت شوند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه اظهار داشت: ما مسئولان دولت را به حوصله بیشتر و تحمل منتقدان دعوت می‌کنیم، کسانی که در دولت گذشته شدیدترین نقدها را به دولت داشتند امروز باید بیشتر حوصله کنند.

منبع: فارس