۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

نظر حماس درباره مذاکره با اسرائیل در قاهره

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با انتقاد از مقامات فتح در سفرهای پیاپی به قاهره بسته اتهاماتی علیه حماس را از دولت مصر تحویل می‌گیرند، تاکید کرد که حماس جز خیر و صلاح مصر را نمی‌خواهد و آماده تحقیق درباره حملات سینا است.
کد خبر : ۲۱۳۹۳۸
صراط: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر ترتیب داده شده «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح به قاهره که قرار است در آن از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اشغالگر صهیونیستی بررسی شود ابراز نارضایتی کرد.
 
«موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به این سفر گفت:برخی مقامات فلسطینی برای سفر به قاهره از هم سبقت می‌گیرند و در برابر چیزی که به مصر می‌دهند چیزی جز بسته اتهاماتی علیه حماس دریافت نمی‌کنند و در تازه‌ترین مورد هم مصر گذرگاه رفح را به اتهام دخالت حماس در امور مصر مسدود کرد.
 
ابومرزوق در جمع خبرنگاران در غزه گفت: غزه همیشه جز خوبی چیزی را برای مصر نخواسته و نخواهد خواست و هیچ طرفی هر اندازه که قدرت داشته باشد نمی‌تواند تامین امنیت را صد درصد تضمین کند اما وظیفه ما تلاش در این زمینه است که کوتاهی نمی کنیم.
 
حماس آماده کمک به تحقیقی درباره حملات صحرای سینا در مصر است
 
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه این جنبش در هیچ مساله‌ای از مسائل جهان عرب و به خصوص مصر دخالتی نمی کند، گفت: حماس آماده کمک به انجام تحقیقی از سوی کمیته‌ای عربی و فلسطینی درباره ادعاهایی است که علیه این جنبش مطرح می‌شود تا همه واقعیت‌ها روشن شود.
 
ابومرزوق با اشاره به اینکه حماس هر کاری برای رفع اختلافات خود با دولت قاهره کرده است گفت: اشغالگران صهیونیستی به دنبال فتنه انگیزی بین فلسطینیان و مصری‌ها هستند و ما باید نسبت به حیله اسرائیل آگاه باشیم.
 
این مقام حماس با اشاره به اینکه توافقنامه آتش بس با اسرائیل شامل گشایش همه گذرگاه‌ها و نه تنها 2 گذرگاه است، گفت: اگر دشمن به برخی بخش‌های توافقنامه آتش بس احترام نمی‌گذارد اما حماس و گروه های مقاومت برگه‌هایی در اختیار دارند که اشغالگران را ملزم به پایبندی به آن می‌کند.
 
ابومرزوق تاکید کرد: حماس هرگز از آشتی ملی صرف نظر نمی‌کند و آن را اصلی مهم می‌داند و هیچ دولت در سایه‌ای در غزه وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر در کابینه فلسطین باید با رایزنی و توافقی ملی صورت گیرد، گفت: توافق با فتح بر این اساس بود که حکومت وفاق ملی متعلق به همه فلسطینیان باشد اما اکنون در امتداد دولت فتح در رام الله است در حالی که دولت سابق در نوار غزه نامعتبر خوانده شده و فرمان عدم تعامل با آن صادر شد.
منبع: فارس