۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

پرداخت 10درصدی عوارض‌گاز توسط مشترکان

وکلای ملت، دولت را مکلف کردند علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی ۱۰ درصد بهای گاز مصرفی را به عنوان عوارض از مشترکان دریافت کند.
کد خبر : ۲۱۳۹۶۷
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان مواد ارجاعی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی و به تصویب رساندند.
 
وکلای ملت ماده الحاقی 31 این طرح را مصوب کردند که به موجب آن دولت مکلف است تا پایان تکالیف تعیین شده ذیل علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی 10 درصد بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
 
الف ـ 80 درصد وجوه دریافتی صرفا برای احداث تأسیسات و خطوط لوله گاز‌رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت‌خیز، گاز‌خیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است توسط شرکت ملی گاز ایران هزینه می‌شود.
 
تبصره- شرکت ملی گاز ایران مکلف است خسارات وارده به معابر عمومی روستاها ناشی از عملیات گاز‌رسانی را از محل منابع این بند جبران کند.
 
ب ـ 20 درصد از منابع فوق به تأمین و استاندارد‌سازی سامانه گرمایشی و فرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی مدارس و هنرستان‌ها در قالب ردیف مشخص در قوانین بودجه سنواتی و با مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص می‌یابد.
 
تبصره- منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نیست.
منبع: فارس