۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

وزیر اسراییلی: امیدوارم دولت اوباما موقتی باشد

وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به اینکه واشنگتن، تل‌آویو را از ساخت شهرک‌های بیشتر منع کرده است، اظهار داشت اما دولت کنونی آمریکا برای همیشه برقرار نخواهد ماند.
کد خبر : ۲۱۴۰۴۸
صراط: نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت که موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی خطاب به دانشجویان مرکز آموزش دینی یهود در شهرک صهیونیست‌نشین گوش‌اتزیون در کرانه باختری گفت که دولت اوباما، اسرائیل را از ساخت شهرک‌های بیشتر منع کرده است، اما دولت کنونی ایالات متحده "برای همیشه برقرار نخواهد ماند."
 
یعلون در این سخنان گفت: "من واقعا خواهان تأیید طرح‌ها و ساخت بیشتر (شهرک‌ها) هستم - در حال حاضر این موضوع پیشتر و بیش از همه منجر به واکنش آمریکایی‌ها خواهد شد و سپس تهدیدهایی را از منابع مختلف برخواهد انگیخت. بنابراین، ما بسیار مراقب هستیم که طناب را بیش از اندازه نکشیم. این دولت (آمریکا) برای همیشه دوام نخواهد داشت و من امیدوارم که موقتی باشد."
 
یعلون مکررا تأکید کرد که اسرائیل محتاط بوده است، هیچ چیزی در این کشور به طور خاص در موقعیتی پست‌تر نسبت به عرصه جهانی وجود ندارد.
 
به گفته وی "علنی‌کردن ساخت و سازها، حتی در بیت‌المقدس، منجر به واکنش‌ منابع مختلف از جمله دوستانمان خواهد شد که به ما حمله خواهند کرد." وی گفت که بنیامین نتانیاهو این رویکرد محتاطانه را به پیش می‌برد و اینکه وی ضرورت موجود برای چنین رویکردی را درک کرده و از آن حمایت کرده است.
 
یعلون با اشاره به اینکه این متوقف کردن ساخت‌وسازها تنها مربوط به طرح‌های نوین است، تأکید کرد ساخت و ساز عظیم بر اساس طرح‌های تأیید شده ادامه خواهد یافت. به گفته وی: "به سال‌های گذشته نگاهی بیندازید - شهرک‌های یودا و سامیرا، و من می دانم که جمعیت ساکن در آن‌ها تا 20 هزار تن افزایش یافته است. هیچ رشد دیگری همانند این مورد در هیچ منطقه دیگری در اسرائیل وجود ندارد."

منبع: تسنیم