۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶

اوباما در اسرائیل محبوبیتی ندارد

رهبر آتی اکثریت سنای آمریکا ضمن حمله به باراک اوباما به خاطر آسیب زدن به روابط واشنگتن و تل آویو تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا در اسرائیل محبوب نیست.
کد خبر : ۲۱۷۲۱۰
صراط: "میچ مک کونل" سناتور جمهوریخواه و رهبر آتی اکثریت سنای آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه اسرائیلی تصریح کرد که "این مساله چیز محرمانه ای نیست که رئیس جمهور اوباما در اسرائیل محبوب نیست."
 
وی در ادامه افزود: به نظر من اوباما در موقعیت های زیادی در این مسیر اقداماتی را انجام داده است که منجر به این شده تا اسرائیلی ها به این باور برسند که اوباما دیگر متحدی برای تل آویو مانند روسای جمهور قبلی آمریکا نیست.
 
اوباما با انتقادات زیادی از سوی جمهوریخواهان به خاطر سیاست هایش در قبال اسرائیل روبرو است. این طور گزارش شده است که دولت اوباما تل آویو را به خاطر ادامه پروژه های شهرک سازی تهدید به اعمال تحریم کرده است.
 
رسانه های خبری اسرائیل طی ماه جاری اعلام کردند که مقام های رسمی آمریکا اعمال تحریم ها علیه اسرائیل را مد نظر قرار داده اند تا این رژیم را مجبور به متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین کنند.
 
یک نظرسنجی نیز که طی ماه جاری منتشر شد نشان می دهد که روابط آمریکا و اسرائیل با بحران روبرو شده است. نظرسنجی انجام شده توسط "جی استریت" نشان داده است که حدود 62 درصد اسرائیلی ها بر این باورند که روابط آمریکا و اسرائیل در بحران است. تنها 22.8 درصد اسرائیلی ها اعلام کرده اند که آمریکا و اسرائیل روابطی باثبات و خوب دارند.
 
مک کونل افزود: اعتقاد من این است که روابط بین این رئیس جمهور و اسرائیل بدترین نوع رابطه ای است که من از زمانی که در سنا بوده ام آن را مشاهده کرده ام. روابط اسرائیل و کنگره آمریکا کاملا خوب است.
برچسب ها: اوباما اسراییل