۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

نشست فوق العاده تشکیلات خودگردان

در پی شهادت یکی از وزیران بلند پایه فلسطین، رهبری فلسطین به ریاست محمود عباس امشب نشست فوق العاده برگزار می کند.
کد خبر : ۲۱۴۱۵۴
صراط: به نقل از روزنامه رای الیوم، در پی شهادت زیاد ابوعین یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح به دست نیروهای امنیتی اسرائیل، رهبری فلسطین ضمن اعلام برگزاری نشست فوق العاده رسانه ها را به حضور در این نشست فراخواند.

هر چند در بیانیه رهبری فلسطین به موضوعات مورد بحث در این نشست اشاره نشده است، اما بنابر اعلام برخی منابع از دفتر محمود عباس که خواستند نامشان فاش نشود، در  نشست امشب، توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و مراجعه به نهادهای بین المللی در واکنش به این جنایت که منجر به جان باختن ابوعین شد، بررسی خواهد شد.

ابوعین و تعدادی از فلسطینی ها در راهپیمایی ضد شهرک سازی و دیوار حائل، از سوی نیروهای ارتش اسرائیل که از گاز اشک آور استفاده می کردند، هدف حمله قرار گرفته و مجروح شد و در اثر شدت جراحت ها به شهادت رسید.

به گفته خبرنگار خبرگزاری آناتولی و شاهدان عینی و نیز منابع پزشکی این اتفاق در شهرک ترمسعیا در شمال رام الله رخ داد.

این راهپیمایی را کمیته های مقاومت مردمی در برابر دیوار حائل و شهرک سازی ساماندهی کرده بودند و در جریان آن دهها تظاهرات کننده در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند در حالی که یکی از آنان به اضافه ابوعین به منظور مداوا به کلینیک پزشکی در رام الله منتقل شدند.

اما اوفیر گندلمان سخنگوی بنیامین نتانیاهو در صفحه تویتر نوشت: « ارتش تحقیقات در مورد جزییات فوت زیاد ابوعین را آغاز کرده است».

رهبری فلسطین شامل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش، کمیته مرکزی جنبش فتح، روسای نهادهای امنیتی و رامی الحمد الله نخست وزیر است.

منبع: تسنیم