۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲

خاتمی: برخی مسافران باید از حجاب اهالی کیش خجالت بکشند

آیت الله خاتمی کیش را جزیره دین مداران خواند و گفت: مسافرانی که با تفکر دیگری وارد جزیره می شوند، باید از حجاب و پاکی اعمال اهالی جزیره کیش خجالت بکشند.
کد خبر : ۲۱۴۴۰۶
صراط: عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری محبت به اهل بیت (ع) را محور وحدت جامعه دانست و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای متلاشی کردن این اتحاد در تلاشند اما شیعه و سنی همواره با محوریت اهل بیت (ع) در آرامش و امنیت در کنار هم زندگی می کنند.
[آیت الله خاتمی: محبت به اهل بیت (ع) محور وحدت جامعه است]

آیت الله سید احمد خاتمی در روز اربعین حسینی با حضور در مسجد خاتم الانبیا(ص) کیش با بیان این که عزاداری حضرت امام حسین (ع) توفیق می خواهد، افزود: باید از خدا بخواهیم تا زنده ایم عزادار آن حضرت باقی بمانیم و از راه او که جز سعادت نیست، جدا نشویم.

آیت الله خاتمی سنگر سید الشهدا را سنگر عشق به خدا و وفاداری به دین دانست و گفت: برای قرار گرفتن در این سنگر باید به دین و واجبات عبادی، اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پایبند بود.

وی با یادآوری این که کیش جزیره ای در خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: جزیره کیش جزیره ای پایبند به دین است که شکوه عزاداری اربعین در آن یکی از جلوه های پایبندی به دین و ارزش های دینی است.

آیت الله خاتمی کیش را جزیره دین مداران خواند و گفت: مسافرانی که با تفکر دیگری وارد جزیره می شوند، باید از حجاب و پاکی اعمال اهالی جزیره کیش خجالت بکشند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری وحدت را نیاز قطعی جامعه دانست و گفت: عاشوراییان در سنگر حضرت اباعبدالله با هم متحد بودند و امروز نیاز جامعه نیز همین مولفه است.

خاتمی با تاکید بر این که امروز دشمنان اساس اسلام را مورد هدف قرار داده اند، اظهار داشت: امروز بحث شیعه و سنی برای آنان مهم نیست بلکه آنها نمی خواهند اسلام وجود داشته باشد.

وی بر حفظ وحدت میان برادران اهل سنت و شیعیان تاکید کرد و گفت: دشمن سالها برای متلاشی کردن این اتحاد تلاش می کند اما با یاری خداوند شیعه و سنی در کنار هم در جای جای این کشور با آرامش و مسالمت در کنار هم زندگی می کنند.

وی با یاد آوری این که سنگر سید الشهدا سنگر تفرقه نیست، افزود: آنهایی که آتش بیار این معرکه هستند، چه شیعه و چه سنی واسطه و عاملی برای بیگانگان به شمار می روند.

امام جمعه موقت تهران گروه های تکفیری را وابسته به بیگانگان دانست و گفت: داعشی ها در خط مقدم مسلمان کشی قرار دارند و از آخور آمریکا و انگلیس تغدیه می شوند.


* تحریم ها خللی در زندگی مردم کشور ایجاد نکرد

آیت الله خاتمی تاکید کرد: تنها نظامی که امروز می توان آن را سنگر سید الشهدا(ع) دانست، نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تقویت آن تقویت سنگر سید الشهدا به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری تلاش کردند مردم را از این سنگر جدا کنند اما به فضل خدا ناکام شده و خواهند شد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم های چند ساله آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: ایران در مقابل این تحریم ها خم به آبرو نیاورده و برخلاف انتظار آمریکاییان هیچ خللی در زندگی مردم ایجاد نشده است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: خبرنگاران کشورهای مختلف نیز در خبرهایی که مخابره کردند به صراحت اعلام کردند که هیچ جای کشور ایران شبیه کشورهای تحریم شده نیست و این امر نشان می دهد مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در سنگر سید الشهدا بوده، هستند و خواهند بود.


* فرهنگ عاشورا فرهنگ ذلت ناپذیری است

وی فرهنگ ذلت ناپذیری را فرهنگ اصلی قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: فرهنگ ما هم فرهنگ عاشورا و ذلت ناپذیراست که در شعار الهی «هیهات من الذله» خلاصه می شود.

آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه آمریکا در مذاکرات هسته ایران با گروه 1+5 همواره در پی تحقیر ملت بزرگ ایران بوده و هست، گفت: آنها باید بدانند ملت ایران همان ملتی است که همیشه آمریکا را تحقیر کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گروه 1+5 نمی خواهد مشکل اساسی مذاکرات حل شود، گفت: ایران هیچگاه بمب اتم نداشته و در پی آن نیست اما آنها به دنبال این هستند تا راه برای غارت مجدد ایران همچون گذشته باز شود اما بدانند خواب آنها تا ابد تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران به نقض حقوق بشر در آمریکا و کشتن سیاه پوستان و تبرئه قاتلان آنها اشاره کرد و افزود: آنها که ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، خود در خط مقدم ناقضان حقوق بشر قرار دارند و با شکنجه های قرون وسطایی در زندان های خود حقوق مردم را زیر پا می گذارند.

وی ولایت مداری را شاخصه کربلاییان عنوان کرد و گفت: آنهایی که با حسین(ع) بودند و از کاروان او جا نماندند، همواره عزت حسینی را حفظ کرده و از او تبعیت کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی امروز با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل منطقه آزاد و جمعی از مسوولان و مدیران سازمان ها و نهادها و مردم سوگوار در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد؛ این مراسم با روضه خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و سوگواری اقشار مختلف مردم این جزیره همراه بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۹
فقط ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳
۲۵
۱۰
آیت ا... ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳
۲۹
۷
احتمالا تحریم ها به زندگی ایشون خللی وارد نکرده نه قاطبه مردم