۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

تقدیر از خاتمی و افزایش بدبینی‌ها نسبت به اصلاح‌طلبان

آقای محسن رهامی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در یک یادداشت در روزنامه آرمان با عنوان «اصلاح‌طلبی فراتر از مکان و زمان» که در ظاهر امر به تلاش برای بیان شناسنامه نیروهای چپ و اصلاح‌طلبان پرداخته، از برنامه‌ریزی برای تقدیر از آقای «محمد خاتمی» در یک همایش اصلاح‌طلبانه خبر داده است.
کد خبر : ۲۱۸۵۲۱
صراط: آقای محسن رهامی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در یک یادداشت در روزنامه آرمان با عنوان «اصلاح‌طلبی فراتر از مکان و زمان» که در ظاهر امر به تلاش برای بیان شناسنامه نیروهای چپ و اصلاح‌طلبان پرداخته، از برنامه‌ریزی برای تقدیر از آقای «محمد خاتمی» در یک همایش اصلاح‌طلبانه خبر داده است.
 
وی در این باره نوشته است:
 
امروز که بعد از چند سال زمینه حضور دوباره اصلاح‌طلبان فراهم شده بنا بر این است همایش بزرگی با حضور همه فعالان سیاسی استان‌ها و احزابی که در تهران یا در شهرهای دیگر فعال هستند، برگزار شود و در کنار آن از شخصیت‌هایی همچون آیت‌ا... هاشمی و سیدمحمد خاتمی که برای تبیین تفکر اصلاح و اعتدال تلاش زیادی کردند، تقدیر شود!
 
*اطلاعات چندانی درباره خبر بیان شده توسط آقای رهامی در دست نیست اما در عین حال، تأکید و پافشاری یک جریان سیاسی خاص مبنی بر تقدیر از کسی که در فتنه سال 88 نقش مبرّزی ایفا کرده و همچنان نیز از عذرخواهی اِبا می‌کند، در عین اینکه او در مناسبات رسمی نظام هم جایی ندارد، جای تأمل بسیاری دارد.
 
فرد مذکور، پس از فتنه 88 نیز مدعی شد که نظام و متخلفین، هر دو اشتباه کرده‌اند و باید از یکدیگر عذرخواهی کنند!
 
بدیهیست که در صورت برگزاری همایش اشاره شده و تقدیر از فرد یاد شده؛ تلقی جامعه مبنی بر نزدیکی یک جریان سیاسی خاص با فتنه و همچنین «بدبینی‌های نظام نسبت به جریان اصلاحات» که آقای خاتمی هم اخیراً در یک دیدار بر آن صحّه گذاشت و بر ضرورت رفع آن تأکید کرد، شدت بیشتری خواهد یافت.
 
همچنانکه پس از همایش حزب اعتماد ملی در چند ماه قبل و اشاره‌های مکرر برخی سخنرانان آن برنامه با مضمون حمایت از فتنه‌گران، بر عمق تلقی و بدبینی اشاره شده، افزود.
 
شایان ذکر است که آقای رهامی چندی قبل در گفت‌وگویی مدعی شده بود «مجلس نهم اجازه اختلاس‌های میلیاردی را داد»
 
هم او بود که مدتی قبل نیز در یک مصاحبه اظهار کرده بود که تحریم‌های اعمالی علیه ایران «فلج‌کننده»! بوده‌اند.
 
یادآور می‌شود عزم یک جریان سیاسی خاص برای تقدیر از چهره معلوم‌الحال اشاره شده در حالی است که مشرق گزارش داد: وزیر خارجه سابق آمریکا در کتابی که اخیراً منتشر کرده، آورده است: «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از 5000 نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت»
منبع: فارس