۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

اظهارات استیلی درباره استعفا از راه‌آهن

حميد استيلي اولين مالک و سرمربي ليگ‌برتر فوتبال ايران خيلي زودتر از آنچه که پيش‌بيني مي‌ شد، اين دو سمت را وانهاد و از باشگاه راه‌آهن بيرون رفت.
کد خبر : ۲۱۴۵۹۷
صراط: عضو سابق تیم‌ملی در جام‌جهانی 1998 شرح ماوقع را کاملا و مو به مو بازتاب می‌ دهد.
 
به من وکالت داده بودند
ما هفته ها منتظر بودیم تا قوه قضاییه جواب نهایی را به ما بدهد یا هزینه هایی را که از ابتدای فصل کردیم به ما برگرداند. اما هیچ خبری به ما ندادند، قضیه ای که قرار بود 3، 4 هفته طول بکشد 5 ماه طول کشید. قراردادی مابین ما و قوه قضاییه امضا شد که ما پیش پرداخت دادیم و بدهی های قبلی را پرداخت کردیم، حتی دادستانی من را به سازمان لیگ معرفی کرد و به من وکالت داده اند. اما هیچ همکاری در این مدت با ما نکردند.
 
به من گفتند در باشگاه هیچ کاره ام
روز چهارشنبه نماینده قوه قضاییه نامه ای به ما داد که در این نامه قید شده بود من هیچ سمتی در باشگاه ندارم و هیچ قراردادی امضا نشده است. بنابر اعتمادی که به قوه قضاییه داشته ام و جلسه ای که 5، 6 نفره برگزار کردیم فکر می‌ کردم اتفاق بهتری بیافتد. من با آنها صحبت کردم و گفتم فوتبالی تر فکر کنید. چون با منحل شدن باشگاه آینده یکسری جوان از بین می‌ رود. ما 6 سهمیه در تیم‌ملی امید داشتیم و می‌ خواستیم جوانگرایی کنیم.
 
کار اشتباهی کردم

من واقعیت ها را در رادیو هم گفتم چون هیچ چیزی بهتر از صداقت و شفافیت نیست. من از حضور نماینده دادستانی هم استقبال کردم تا رو در رو حرف هایمان را بزنیم. البته به آنها گفتم با این کار من را هم راحت کردید. واقعا کار اشتباهی کردم که نگذاشتم یک باشگاه قدیمی نابود شود. وقتی با من که ورزشکار هستم و از دل این فوتبال آمده ام چنین رفتاری می‌کنند، چه انتظاری می‌ توان داشت که بقیه در فوتبال سرمایه گذاری کنند. 5 ماه برای این تیم زحمت کشیدم. آخرش هم به من گفتند در باشگاه هیچ کاره هستی. این هزینه ها که پرداخت شده تکلیفش چه می‌ شود؟ هزینه یک روز هتل ما 10 میلیون تومان شد. قبل از بازی با نفت این نامه برای من آمد اما برای اینکه روحیه بچه ها خراب نشود، حرفی نزدم.
 
با بنده خدا معامله نمی‌کنم

آقای مناجاتی وقتی اخلاق و رفتار بازیکنان ما را دید، خیلی تعریف کرد که آنها از لحاظ اخلاقی و حتی فنی می‌توانند فوتبالیست های خوبی شوند. من 5 ماه آبرومندانه کار کردم و همیشه می‌ خواستم در تیمم اخلاق حرف اول را بزند. همیشه با خدا معامله می‌ کنم و هیچ وقت با بنده خدا معامله نمی‌کنم.
 
ریسک کردم و شکست خوردم
من قرارداد را دارم و به عنوان نماینده دادستانی معرفی شده‎ام اما هنوز هیچ جوابی نگرفته ام. نگران بازیکنانم هستم که حدود 10، 12 نفر زیر 21 سال هستند و در این مدت پیشرفت خوبی داشتند. این فوتبالیست ها اگر آموزش خوبی ببینند می‌ توانند از لحاظ اخلاقی و فنی موفق شوند و عمر فوتبالی خوبی داشته باشند. در این مدت ریسک بالایی کردم اما هیچ جوابی نگرفتم.
 
بازداشت سیاسی نقش زیادی داشت

مسلما بازداشت آقای سیاسی نقش زیادی در این ماجرا داشته، برادر آقای سیاسی در این مدت به من کمک کردند اما کل سهام به نام من است. به من گفتند چرا برادر آقای سیاسی کمک کرده؟ پس آنها پولشان را کجا سرمایه گذاری کنند و اگر خارج از ایران بروند خوب است؟ باید در بخش خصوصی سازی بیشتر فضا باشد وگرنه هیچ کس جرات نمی‌ کند جلو بیاید.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: استیلی جام جهانی