۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

انهدام باند بین المللی قاچاق دارو

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از انهدام باند بین المللی قاچاق دارو خبر داد و گفت: بیش از 14 میلیون عدد داروی قاچاق در تهران کشف و ضبط شد.
کد خبر : ۲۱۴۶۵۱
صراط: سرهنگ محمد بخشنده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد این باند داروهایی نظیر ترامادول و آنتی هیستامین را از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور می کردند.

وی با اشاره به اینکه داروها به صورت ترانزیت از طریق مرزهای جنوبی وارد کشور و از آنجا به تهران انتقال می یافت اظهار کرد: قاچاقچیان در تهران داروها را تخلیه و به جای آنها کاشی در تریلی ها جاسازی کرده و سپس این وسایل نقلیه به مقصد کشورهای اروپایی، تهران را ترک می کردند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به اینکه این داروها به صورت خارج از شبکه توزیع می شد بیان کرد: داروهای قاچاق با قیمت بالا در اختیار تولیدکنندگان مواد مخدر شیشه و یا معتادان قرار می گرفت.

وی ارزش ریالی داروهای قاچاق را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از 500 کارتن انواع داروهای قاچاق نظیر ترامادول، آنتی هیستامین، بدنسازی و ... کشف و ضبط شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ افزود: تاکنون پنج نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند و از طریق پلیس بین الملل در حال پیگیری برای دستگیری سایر اعضای باند در کشورهای هدف هستیم.

وی اظهار کرد: متهمان دستگیر شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
منبع: ایرنا