۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
اسناد جدیدی از تخلف وزارت صنعت داریم

واکنش رسایی به تکذیبه وزارت صنعت

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه اگر وزیر صنعت درخواست کند متن و صورت جلسه را منتشر می‌کنیم، گفت: اسناد جدیدی از تخلف وزارت صنعت به کمیسیون رسیده است.
کد خبر : ۲۱۴۷۹۳
صراط:  حجت الاسلام حمید رسایی رئیس کمیته سلامت اداری و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به جوابیه وزارت صنعت درباره جلسه مرتبط با بررسی مجوز توزیع محصولات فلیپ موریس اعلام آمادگی کرد تا با موافقت وزیر صنعت، صوت و متن این جلسه به طور کامل منتشر شود.
 
رسایی گفت: ادعای وزارت صنعت صحیح است و آنچه بنده از جلسه کمیسیون اصل 90 گفته‌ام کامل نبوده البته چون بیان عمومی برخی نکات مطرح شده در جلسه مورد علاقه وزارت صنعت نبوده و نیست مثل دلایل برکنار کردن رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و همچنین چرایی این که وزیر صنعت بر خلاف عرف اداری به جای مدیر کل و از طرف وی مجوز شرکت زرین تجارت خاورمیانه را امضا کرده است یا چرایی غیبت نماینده وزارت اطلاعات در جلسه ای که قرار بوده در باره صهیونیستی بودن فلیپ موریس تصمیم گیری شود.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: البته این آمادگی وجود دارد تا متن و صوت جلسه به صورت کامل برای عموم منتشر شود که امیدوارم وزیر محترم صنعت رسما این آمادگی خود را اعلام کند.
 
رسایی گفت: قرار نیست بنده آن طور سخن بگویم که وزارت صنعت خوشش بیاید بلکه بنده جمع بندی جلسه را بر اساس مذاکرات و بعد از مشورت با رئیس کمیسیون عنوان کردم و تاکید کردم که «با توجه به اینکه وزارت اطلاعات بیش از 4 مکاتبه در خصوص صهیونیستی بودن این شرکت دارد و کمیته مذکور در وزارت خارجه بدون توجه به نظر وزارت اطلاعات چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود و با توجه به اینکه شرکت «زرین‌تجارت» هم هیچ نمایندگی‌ای در این باره نداشته، مجوز صادره برای این شرکت تا بررسی‌های مجدد و رفع موانع قانونی و تشکیل جلسه با حضور نماینده وزارت اطلاعات، ملغی اعلام شد.»
 
وی ضمن تاکید این که در جلسه مذکور قائم مقام وزیر خارجه پذیرفت که جلسه ای که در آن در خصوص صهیونیستی بودن فلیپ موریس تصمیم گیری شده، مطابق ضوابط و قانون نبوده است و پذیرفت که مجددا این جلسه را با حضور نماینده وزارت اطلاعات برگزار کند، گفت: مگر به همین راحتی می توان مکاتبات متعدد یک وزارت خانه مهم امنیتی در باره صهیونیستی بودن یک شرکت ندید گرفت و حدود 10 سال بر صهیونیستی بودن یک شرکت توسط یک نهاد امنیتی تأکید شود ولی به یکباره این نظر عوض شود یا در نظر گرفته نشود؟
 
رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری اصل 90 گفت: از سال 85 تاکنون حتی در دولت یازدهم و بعد از تغییرات مدیریتی در وزارت اطلاعات، معاونین وزیر فعلی اطلاعات بر صهیونیستی بودن این شرکت تاکید کرده‌اند و حتی از بی‌توجهی برخی مسئولان و اصرار آنها به غیر صهیونیستی بودن این شرکت اظهار گلایه کرده‌اند، بعد خیلی راحت گفته شود که وزارت اطلاعات در این کمیته فقط یک رای دارد! البته قائم مقام وزیر خارجه درخواست کرد تا مکاتبات وزارت اطلاعات در اختیارش قرار گیرد.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت:وزارت صنعت اگر اقدامتش را قانونی می داند چرا به شرکت زرین تجارت خاورمیانه اجازه فعالیت عملی نمی دهد؟ البته اسناد جدیدی از تخلفات وزارت صنعت در خصوص مجوز صادره به دست کمیسیون رسیده که قاعدتا در روزهای آتی مسئولان این وزارت خانه جهت ارائه توضیحات باید در کمیسیون حضور یابد.
منبع: فارس