۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

پاسخ مناسب به یاوه‌گویی‌های آمریکا داده شود

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: رجزخوانی‌های مقامات آمریکایی خلاف روح توافق است و لازم است تا پاسخی مناسب به یاوه‌گویی‌های آنها داده شود.
کد خبر : ۲۱۴۸۸۲
صراط:  ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 اظهار داشت: ما چه در قبل، چه در بعد و چه در حین مذاکرات شاهد تهدیدات آمریکا علیه ایران هستیم که این رجزخوانی‌ها بر خلاف روح توافق است و خواستار پاسخ درخور شأن ملت ایران به یاوه‌گویی‌های آمریکا هستیم.
 
وی افزود: چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا صحبت از فعالیت‌های مخفیانه هسته‌ای ایران به میان آورد و از صحبت‌های وی این نکته را می‌توان دریافت که حتی اگر توافقی نیز حاصل شود، آنها به این راه بی‌منتها ادامه خواهند داد که نمی‌توان پایان مشخصی را برای آن در نظر گرفت.
 
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که در مذاکرات با 1+5 باید مدنظر قرار داد این است که ابتدا باید ادبیات حاکم بر چارچوب مذاکرات و قوانین حاکم بر آن مشخص شود و بعد با توجه به این ادبیات کار را به پیش برد و اگر بخواهد کار به گونه‌ای پیش رود که طرف مذاکره‌کننده دستاوردهای مذاکرات را بعد از آن و در مصاحبه‌های خود زیر سؤال ببرد، این شیوه مذاکره یک روند فرسایشی را طی خواهد کرد که سودی برای مردم ما در پی نخواهد داشت.
 
کارخانه‌ای تصریح کرد: ملت ایران 35 سال مقتدرانه در برابر استکبار جهانی ایستاده و با وجود خواست مستکبران به مسیر خود ادامه داده است و حال اینگونه ادبیات توهین‌آمیز آنها قابل تحمل نیست و جای تأسف دارد.
منبع: فارس