۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

بالاترین حکم زندگی سرلشگرفیروزآبادی

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خادمی امام رضا(ع) را بالاترین حکم زندگی خود می‌داند و می‌گوید: مشهدی‌ها در میهمان نوازی همیشه سنگ تمام گذاشته‌اند.
کد خبر : ۲۱۴۹۲۰
صراط: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، خادم امام رضا(ع) بودن افتخاری است ما فوق همه نعمت‌های الهی و همیشه آرزو داشتم جاروکش بارگاه این امام همام باشم، خوشحالم که این نعمت نصیب من کمترین شد...» این حرفها بخشی از دلگویه‌های سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی است که در کنار فعالیت‌های دیگر، در کسوت خادمی امام هشتم(ع) به زائران خدمت می‌کند.

سردار! خادمی امام رضا(ع) دشوارتر است یا سردار و سرلشکر بودن؟

سرلشگر فیروزآبادی: خادمی امام رضا(ع) افتخاری مافوق همه نعمت‌های الهی است و من این حکم مقدس را بالاتر از همه حکم‌های زندگی دنیا و آخرتم می‌دانم و اعتقاد راسخ دارم که خدمت شایسته و شناختن حق امام رضا(ع) و زائران ایشان بسیار دشوار است که امیدوارم در این مسیر، خدمتگزاری شایسته باشم.

خادمی امام رضا(ع) یک انتخاب است یا دعوت؟

سرلشگر فیروزآبادی:خدمت به امام رضا(ع) دعوت از سوی این امام بزرگوار است و تا از سوی ایشان دعوت نشویم قطعا لایق زیارت هم نخواهیم شد چه برسد به خدمت. اگر دعوت شوی کار بسیار سخت می شود چون باید همیشه مطابق رهنمودها و آرمان‌های دینی حرکت کنی.

مهمترین نکته ای که در روزهای خدمت در حرم آقا دیده اید و در ذهن شما ثبت شده چیست؟

سرلشگر فیروزآبادی: انس و الفت ویژه زائران با امام هشتم(ع) و تلاش بی وقفه خادمان حضرت به زائران؛ هرگز از ذهنم پاک نمی شود و امیدوارم خداوند این خدام عزیز امام رضا(ع) را یاری کند تا بتوانند مثل فرشته‌ها به زائران و ارادتمندان این امام همام خدمت کنند.

سردار! شما متولد مشهد مقدس هستید و با حال و هوای زیارت امام رضا(ع) آشنایید، حسن همجواری با این امام همام چه مراقبت‌های رفتاری، روحی و عملی را طلب می کند؟

سرلشگر فیروزآبادی:از زیبایی و لذت حسن همجواری با امام رضا(ع) همین بس که هر روز چشمت به گنبد و بارگاه منور این امام مهربان می افتد و البته فرصت زیارت ایشان هم زود به زود میسر می شود که همین مسئله وظایف زیادی را بر دوش مجاوران قرار می دهد که انجام آنها خشنودی دل حضرت را به همراه دارد. مجاوران این امام همام باید مثل ایشان مهربان، میهمان نواز و خوش اخلاق باشند.همه مجاوران باید در نهایت ادب با زائران حضرت برخورد کنند که البته مشهدی‌ها در میهمان نوازی همیشه سنگ تمام گذاشته‌اند.