۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

مسدودیت‌ورودی‌اداره‌پلیس‌اوکلند+عکس

معترضان در تازه ترین تظاهرات علیه رفتارهای خشونت آمیز و وحشیانه پلیس با اقلیت ها در آمریکا امروز دوشنبه ورودی اداره پلیس اوکلند را مسدود کردند.
کد خبر : ۲۱۴۹۳۸
صراط: به نقل از سانفرانسیسکو کرونیکل، اعتراضات در اوکلند آمریکا از ساعت 7 صبح امروز دوشنبه در ساختمان اداره پلیس به وقت محلی آغاز شده است و معترضان ورودی این ساختمان را مسدود کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان مانع ورود و خروج افراد از ساختمان اداره پلیس اوکلند شده اند. معترضان در این تظاهرات اعتراض آمیز پارچه نوشته هایی در مخالفت با رفتارهای وحشیانه و تبعیض آمیز پلیس آمریکا با سیاه پوستان و سایر اقلیت های جامعه آمریکا در دست داشتند.

پلیس اوکلند اعلام کرده است که اوضاع را زیر نظر دارد.

مسدودیت‌ورودی‌اداره‌پلیس‌اوکلند+عکس

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر چندین شهروند سیاه‌پوست در نیویورک، کلیولند و فرگوسن به دست مأموران سفیدپوست پلیس کشته شده‌اند. تصمیم هیئت منصفه‌های نیویورک و فرگوسن در بی‌گناه تشخیص دادن مأموران پلیس که قاتل سیاه‌پوستان بوده‌اند موجب آغاز اعتراضات جدیدی شده است.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

منبع: تسنیم