۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

خاتمی: هیچ کس با درس خواندن بانوان مخالف نیست/شوهرداری و خانه داری نباید تحقیر شود

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: در جامعه اسلامی هیچ کس با درس خواندن بانوان مخالف نیست و این کار در بعضی مواقع می‌تواند واجب کفایی باشد ولی فرهنگ شوهرداری و خانه داری نباید تحقیر شود و دین این تحقیر را نمی‌پذیرد.
کد خبر : ۲۱۴۹۶۹
صراط: آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در جمع مردم سنندج در حسینیه این شهر که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد با شرح فرازی از دعای زیارت اربعین اظهار کرد: زندگی سعادتمندانه با داشتن سبک زندگی دینی در 4 عرصه فردی، خانواده، سیاسی و اجتماعی رقم می‌خورد.

وی به شیوه زندگی فردی انسان اشاره کرد و گفت: در عرصه فردی باید با آیین نامه خدایی زندگی کرد تا بتوان سبک زندگی دینی را در جامعه پیاده کرد.

امام جمعه موقت تهران به نقش خانواده در سبک زندگی دینی اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده عرصه‌ای است که به شدت مورد تهاجم دشمن قرار گرفته و در فضای مجازی بیشترین تلاش بر این است که رنگ زندگی‌ خانواده غربی شود.

وی با ذکر آیاتی از قرآن که درباره زندگی زناشویی نازل شده گفت: خداوند در قران می‌فرماید که از جنس شما برایتان همسرانی آفریدیم تا به وسیله او به آرامش رسیده و در قلب شما مودت و محبت ایجاد شود.

آیت‌الله خاتمی، آرامش را یکی از ویژگی‌های زندگی قرآنی و دینی دانست و افزود: نقطه مقابل آرامش، اضطراب و درگیری است و سبک زندگی دینی این است که خانه را محل سکوت قرار دهیم.

وی با تاکید بر این که آرامش باید بر محیط خانه حاکم شود تصریح کرد: به تعبیر قرآن زن و شوهر می‌توانند با اخلاق خوب و گفت و گو به آرامش برسند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خانواده دینی نیاز به محبت دارد افزود: دومین ویژگی زندگی قرآنی پس از آرامش، محبت نسبت به همسر است که سبب گرمی خانواده می شود.

وی با بیان این که به تعبیر قرآن زن و شوهر لباس همدیگر هستند خاطرنشان کرد: همانگونه که لباس برای انسان نقش پوشاندن عیب های بدن را دارد باید زن و شوهر نیز اینگونه باشند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر احترام متقابل زوجین گفت: همکاری امری اخلاقی است و باید زن و شوهر نیز همکاری متقابل داشته باشند همانگونه که حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) که نمونه حقیقی زندگی دینی هستند در زندگی بسیار با هم همکاری داشتند.

امام جمعه موقت تهران به ذکر روایتی از امام صادق(ع) درباره زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) با جمع آوری هیزم سوخت خانه را تامین می‌کرد، از چاه آب می‌کشید و خانه را جارو می‌کرد و حضرت فاطمه(س) هم گندم آرد کرده و از آن نان تهیه می‌کرد که این زندگی نمونه فرهنگ دینی است و باید در زندگی های امروز نیز کار گرفته شود.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیت اول جهان هستی در بین بانوان است گفت: در جامعه اسلامی هیچ کس با درس خواندن بانوان مخالف نیست و این کار در بعضی مواقع می‌تواند واجب کفایی باشد ولی فرهنگ شوهرداری و خانه داری نباید تحقیر شود و دین این تحقیر را نمی‌پذیرد.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از سیاست‌های دولت یازدهم در زمینه طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: تامین هزینه‌های درمان بیماران بی بضاعت گام مثبتی در دولت یازدهم است که شایسته تقدیر است.

منبع: تسنیم