۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

نشست‌خبری‌جهانگیری بانخست‌وزیرسوریه

معاون اول رئیس جمهور گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه که یکی از حلقه‌های محور مقاومت است، موضوعی راهبردی است.
کد خبر : ۲۱۵۲۵۰
صراط:  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سه‌شنبه شب در مجموعه فرهنگی سعد آباد در نشست خبری با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه اظهارداشت: روابط فی ما بین دو کشور از زمان حضرت امام (ره) و حافظ اسد بنیان گذاشته شد و گسترش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: دو کشور در مواقع حساس حمایتهای خوبی از یکدیگر داشتند و شاهد بودیم در جنگ تحمیلی سوریه از جمهوری اسلامی ایران حمایتهای لازم را انجام داد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون وقتی سوریه در شرایط سختی قرار دارد باید از آن حمایت کنیم و حمایت ایران از محور مقاومت که سوریه هم یکی از حلقه‌های آن است از موضوعات راهبردی ایران محسوب می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: روابط اقتصادی ما با سوریه بسیار گسترده است و همکاری‌هایمان در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیتهای اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: ما در زمینه برق، صادرات و تولید دارو، صنعت سیمان، و خودرو همکاری‌های بلند مدت اقتصادی داشته‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در زمینه طرح‌های زیربنایی که برای بازسازی سوریه مهم است همکاری داشته‌ایم و این موضوع ادامه می‌یابد.

جهانگیری تصریح کرد: در سفر نخست‌وزیر سوریه ملاقات‌های متعددی انجام گرفت و بر همکاری در تمام زمینه‌ها تاکید شد.

وی افزود: ما همکاری‌های اقتصادی خود با سوریه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم دولت و ملت سوریه از این شرایط دشوار عبور کند و با پیروزی بر مشکلات فائق آید.

منبع: فارس