۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

توصیه رئیس جدید بورس به سهام‌داران

فطانت‌فرد معتقد است کاهش قیمت نفت جای هیچ گونه نگرانی ندارد و باید به صورت کارشناسی اثرات آن مشخص شده و برای بازار شفاف شود.
کد خبر : ۲۱۵۷۴۳
صراط: دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در صنایع مختلف اثرات متفاوتی دارد،‌ گفت: برای توسعه بازار سرمایه و حل مشکلات سرمایه‌گذاران به طور مفصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

محمد فطانت‌فرد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پس از تصمیم شورای عالی بورس در سازمان بورس شروع به کار کرده‌ام، اظهار داشت: به زودی نشستی با رسانه‌ها برگزار خواهیم کرد و معارفه با رسانه‌ها نیز طبق برنامه‌ریزی وزارت اقتصاد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بازار و برطرف کردن آن به طور مفصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: فعلا لازم است، برای مقدمه کار، بررسی‌های کاملی صورت پذیرد و سپس اقدام به شفاف‌سازی درباره حل مشکلات بازار شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با تاکید براینکه بازار سرمایه متعلق به مردم است و باید در توسعه و تعالی آن همه مسئولان تلاش کنند، تصریح کرد: برنامه‌های توسعه‌ای بازار سرمایه ادامه خواهد یافت و برنامه‌های مفصلی هم برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا برای حل مشکلات صنایع پالایشی در بورس برنامه‌ای دارید یا خیر گفت: در این زمینه هم به طور مفصل برنامه‌ریزی شده، به زودی مشکلات این صنعت هم با رایزنی‌ لازم حل و فصل خواهد شد.

فطانت‌فرد همچنین درباره تاثیر کاهش قیمت نفت در بازار سهام به خبرنگار بورس فارس گفت: کاهش قیمت نفت بیشتر تاثیر روانی داشته و باید در تک تک صنایع بررسی تحلیلی صورت پذیرد؛ در این باره نمی‌توان تاثیر کاهش قیمت نفت را در صنایع یکسان دانست و علاوه بر آن قیمت دلار و نفت را جداگانه تحلیل کرد، بنابراین آثار متفاوتی در این زمینه وجود خواهد داشت.

وی همچنین معتقد است کاهش قیمت نفت جای هیچ گونه نگرانی ندارد و باید به صورت کارشناسی اثرات آن مشخص شده و برای بازار شفاف شود.

دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسه‌ای عصر روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و آثار این رویداد بر صنایع بورسی به طور مشخص و شفاف بررسی شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط بورس