۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
سجادی: رضازاده برای حضور در انتخابات باید استعفا دهد

حرف آخر وزارت ورزش درباره رضازاده

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تصریح بر اینکه معیار این وزرات خانه در انتخابات فدراسیون ها اجرای قانون است، گفت: دو شغله ها برای شرکت درانتخابات باید از سمت و شغل خود استعفا دهند و این شامل حسین رضازاده هم می شود.
کد خبر : ۲۱۶۳۳۹
صراط: سید نصرالله سجادی یادآور شد :مطابق قانون افرادی که دو شغله ، بازنشسته و یا دارای مسوولیت دیگری هستند نمی توانند در انتخابات فدراسیونهای ورزشی حضور داشته باشند مگر اینکه از مراجع ذی ربط مجوز قانونی کسب کرده باشند.
 
وی دراین باره افزود: قانون به طورصریح مخالف حضور دوشغله ها درانتخابات است، امااعضای هیات علمی دانشگاه و ایثارگران، می توانند در انتخابات شرکت کنند.
 
به گفته وی ایراد دراین است که به قانون توجه نمی کنیم ،بازنشسته دریک صورت می تواند در انتخابات شرکت کند آن هم با داشتن مجوز هیات دولت و به این ترتیب باید موضوع در کمیسیون اجتماعی مطرح شود و بعد در دولت تایید و مجوز اخذ شود .
 
معاون وزیرادامه داد: این قانون برای تمام وزارتخانه ها و تمام دستگاهها یی که از بودجه دولت استفاده جاری است،شامل می شود.
 
سجادی درپاسخ به پرسشی که برای رییس فدراسیون تیراندازی و رییس فدراسیون هاکی نیز چنین قانونی به اجرا در آمده است؟، اظهار داشت : حضور آنها کاملا قانونی است.
 
وی درعین حال اضافه کرد: آقای شفیع این مجوز را دارد، قانونگذار گفته پس مشکلی نیست.آقای هاشمی که نماینده مجلس هستند مطابق قانون حضور وی نیز منعی ندارد اما در مورد شغل بودن یا نبودن نمایندگی ،باید دستگاههای ناظر و قانونگذار تکلیف را مشخص کنند.
 
سجادی همچنین بر رعایت قانون تاکید کرد و گفت: ما در مورد تبعیت از قانون صحبت می کنیم .شاید یکی از اشکالات ما این است که معتقد بر رعایت قانون هستیم.
 
معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد انتخابات وزنه برداری نیزگفت: قوانین به آقای رضا زاده هم ابلاغ شده و اعلام کردیم ، چنانچه می خواهید درانتخابات شرکت کنید، باید از عضویت در شورای شهر استعفا دهید در غیر این صورت نمی تواند .
 
سجادی تصریح کرد : هر کاندیدایی که بخواهد در انتخابات شرکت کندباید از شغلش استعفا دهد، و قانون رعایت شود .مشکل اینجاست بعضی اوقات قوانین رعایت نمی شود که ما در انتخابات فدراسیونهای ورزشی تمام تلاش مان این است که مطابق قانون رفتار کنیم.
منبع: ایرنا