۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
حضور سعیدی برابر پرسپولیس قانونی بود

واکنش بهروان به اعتراض پرسپولیس

درحالیکه سردار کمالی اعلام کرده سروش سعیدی سرباز بوده و حق بازی مقابل پرسپولیس را نداشته، مسئول مسابقات سازمان لیگ می‌گوید: سعیدی با مجوز کتبی که مستنداتش موجود بوده، برابر پرسپولیس به میدان رفته است.
کد خبر : ۲۱۶۳۴۰
صراط: غلامرضا بهروان در خصوص ضرب‌الاجل AFC مبنی بر حرفه‌ای شدن تیم‌های دسته اولی ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق برنامه‌ریزی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌هایی پایین‌تر از لیگ برتر کشورها از جمله ایران، فرصت یک ساله دارند تا مراحل لازم را طی و الزامات حرفه‌ای شدن را کسب کنند.
 
وی افزود: از مدت‌ها قبل این موضوع را به باشگاه‌های دسته اولی اعلام کردیم تا با یک ساختارسازی مناسب، از حالت تیم به باشگاه تبدیل شودند. همچنین هیات مدیره، آکادمی و تیم‌های فوتبال پایه داشته باشد و با اعلام محل‌های تامین منابع مالی، باشگاه را به صورت قوانین تجاری‌سازی در ثبت شرکت‌ها قرار دهند. از دیگر الزامات مد نظر AFC، داشتن اساسنامه، آیین‌نامه و قرارداد حرفه‌ای است که این مسائل را آموزش داده و می‌دهیم تا در زمان باقی مانده باشگاه بتواند خود را حرفه‌ای کند.
 
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ همچنین یادآور شد: مسائل مهمی از جمله امکانات سخت‌افزاری، داشتن ورزشگاه برای برگزاری تمرین و ورزشگاهی برای برگزاری مسابقات دیگر مسائلی است که باید باشگاه‌ها آن را رعایت کنند. امیدوارم این مسائل با تسهیل در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌ها که نیاز به کمک دولت و وزارت ورزش دارد، زودتر صورت بگیرد که در این بین سازمان لیگ و فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه فصل آینده مسابقات لیگ دسته اول با تعداد تیم‌های کمتری برگزار می‌شود، یادآور شد: قرار است با کاهش تیم‌ها، این رقابت‌ها با حضور 20 تیم برگزار شود که در این بین در حال رایزنی هستیم که این 20 تیم در قالب یک گروه، برگزار و تیم‌ها سال سختی را پیش رو داشته باشند و یا رقابتها در دو گروه انجام شود. در مجموع هدف‌مان این است که تعداد تیم‌های لیگ دسته اول را به 16 تیم برسانیم که تمام مشخصه‌ها و الزامات AFC را داشته باشد.
 
دیدار تیم های پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان
 
بهروان که صبح امروز چهارشنبه با رادیو ورزش گفت‌‌وگو می‌کرد، افزود: در فوتبال حرفه‌ای باید تیم‌های لیگ برتر و دسته اول به صورت حرفه‌ای اداره شوند و دسته‌های پایین‌تر به صورت آماتوری اقداماتشان پیگیری شود.
 
وی در مورد اینکه سروش سعیدی درحالی مقابل پرسپولیس بازی کرده که سردار کمالی اعلام می‌کند: "او سرباز است و اجازه حضور در مسابقات را نداشته، پس فدراسیون خودش باید پاسخگوی این تخلف باشد"، خاطرنشان کرد: ارادتمند سردار کمالی که شخصیتی قانونمدار هستند، بوده و قصد پاسخگویی به ایشان را نداریم اما تنها می‌گوییم قبلا مکاتباتی انجام شده و افرادی که کارت پایان خدمتشان ارسال شده، در مسابقات حضور پیدا نکرده‌اند.
 
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ یادآور شد: در مورد سروش سعیدی مکاتباتی بین فدراسیون و سازمان نظام وظیفه انجام شده که اجازه بازی‌‌اش صادر شده است. مستندات این موضوع موجود است که او با مجوز کتبی از سوی مقامات حوزه نظام وظیفه بازی کرده است. ما قبلا جلوی بازی او را گرفته بودیم، اما بعد از دریافت مجوز، فرصت بازی پیدا کرد.
 
وی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: خیلی از تیم‌ها و باید بگویم تقریبا همه تیم‌ها به بازیکنان خود بدهکارند و اگر بازیکن بخواهد به استناد این بند قراردادش که از باشگاه پولی دریافت نکرده، قراردادش را فسخ و از باشگاه برود، تیم‌ها از هم می‌پاشند. در این شرایط مدیران تیم‌ها باید فکری کنند تا این مساله به لیگ ضربه نزند.
 
بهروان در پایان گفت: برای ما بازیکن داخلی و خارجی ندارد. همه آنها محترم هستند و باید قانون و قراردادها مهم باشد اما من به مدیران می‌گویم در زمان بستن قرارداد، به پرداخت مبالغ تعهدی فکر کنند زیرا بازیکن خارجی، محترم و بازیکن ایرانی عزیز است و زندگی خود را از طریق پول‌های دریافتی اداره می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: فوتبال فدراسیون