۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
توهم اکثریت از کجا آمده است؟

چرا اصلاح‌طلبان از رای خود اطمینان دارند؟!

در تحلیل های مربوط به این فرضیه، اصلاح‌طلبان معمولا یک رای سنتی 15 یا 20 درصدی را به اصولگرایان می‌دهند(!) و مابقی آرا حتی آرای آنهایی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند را به نام خود مصادره می‌کنند.
کد خبر : ۲۱۶۴۰۳
گروه سیاسی صراط - عناصر سیاسی اصلاح طلب بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تصاحب صندلی های مجلس دهم را دو سال زودتر نشانه گرفتند و نشست‌های انتخاباتی آنها حتی با حضور دست کم دو نماینده دولتی، پیگیری شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، موضوعی که در میان اظهارات اصلاح طلبان به صورت ترجیع بندی ثابت مدام تکرار می‌شود، بزرگنمایی و وارونه نمایی در خصوص موضوع ردصلاحیت هاست.

این تحلیل که "اصلاح‌طلبان قطعا پیروز انتخابات مجلس هستند مگر آنکه رد صلاحیت ها جلوی این اتفاق را بگیرد"(!) مورد اتفاق اکثریت اعضای این جریان سیاسی از بزرگ و کوچک قرار دارد.


گاهی این بزرگنمایی ها و توهمات تا جایی پیش رفته که برخی از منتسبان به این جریان سیاسی یک گام فراتر نهاده و معتقدند "اگر مسئله ردصلاحیت ها وجود نداشته باشد، اصلاح طلبان در هر انتخاباتی پیروز خواهند بود!"

در تحلیل های مربوط به این فرضیه، اصلاح طلبان معمولا یک رای سنتی 15 یا 20 درصدی را به اصولگرایان می دهند(!) و مابقی آرا را به نام خود مصادره می کنند. در این تحلیل ها، حتی آرای افرادی که در انتخابات شرکت نکرده اند نیز به صندوق اصلاح طلبان واریز می شود!

این تحلیل های عجیب و غریب حتی در میان بزرگان این جریان سیاسی از جمله سیدمحمد خاتمی نیز به چشم می خورد. او چندی پیش در حمایت از کابینه یازدهم و حمله به منتقدان دولت، تلاش کرد تا آرای میلیمتری روحانی در انتخابات را بالاتر ببرد و از همین رو مدعی شد "البته این را هم باید در نظر گرفت که متجاوز از سی درصد جامعه در انتخابات شرکت نکرد که اگر آنها شرکت می کردند، یقینا کفه به نفع این 51 درصد بالا می آمد."

این در حالی است که یک تجربه جالب تاریخی، تمامی ادعاهای اصلاح طلبان در خصوص "مقبولیت میان مردم" را زیر سوال برده است. در سال 81 و در دولت اصلاحات، در شرایطی که اصلاح طلبان دولت، مجلس و شوراهای شهر را در اختیار داشتند و خبری از احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات دوم شوراها توسط شورای نگهبان نبود، اصلاح طلبان با قهر مردم مواجه شدند و شکستی فضاحت بار در کارنامه سیاسی آنها ثبت شد تا جایی که در تهران و بیشتر کلانشهرها، صد در صد کرسی های شوراهای شهر از تسلط اصلاح طلبان خارج شد.

اوضاع در دیگر انتخابات، اعم از ریاست جمهوری و مجلس نیز به همین منوال است و مثال های متعددی درباره رویگردانی مردم از اصلاح طلبان وجود دارد. با این وجود معلوم نیست توهم اکثریت اصلاح طلبان و اینکه "نظر مردم" همواره با این جریان سیاسی است از کجا آمده است!
نظرات بینندگان
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۱۰۳
۳۵
توهم اکثریت شما از کجا آمده؟شکست فضاحت بار خود را تو انتخابات 92 فراموش کردید؟
به قول شما اگه ما رای نداریم جرئت دارید رد صلاحیت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۸۴
۳۲
رای قاطع مردم به روحانی باعث این اعتماد بالا شده است
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۹۷
۳۲
اگه توهمه،پس چرا اینقدر ازشون میترسید؟
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۱۳:۳۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۴۸
۷۲
اگر دکتر احمدی نژاد نباشد این تحلیل درست است!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۴۶
۱۵
مثل بیشتر نقدهای سایتهای سیاسی این نقد نیز جانبدارانه است و گرایش سیاسی نویسنده کاملا عیان میباشد،دوست عزیز توهم خود را مردم پنداشتن در بین تمام احزاب و گروه ها وجود دارد متاسفانه این نوع تفرقه افکنی که سایتهایی مانند صراط در پیش گرفته اند جامعه را به شدت دو قطبی میکند و شاید اتفاقاتی شبیه آنچه در عراق , سوریه , مصر و ... روی داده است نیز برای ایران رقم بخورد. این اختلاف و تفرقه هم اینک در نظرات نیز مشهود است و هر کسی مخالف خود را به بدترین لقبها خطاب میکند امیدوارم روزی برسد که تحمل نظرات مخالف را نیز داشته باشیم.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
United States of America
|
۱۳:۵۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۹۸
۱۸
.
این توهم نیست،واقعیت جامعه است،من که به جناح اصلاح طلب تعلق ندارم،اما اعتقاد همگان (ظیف آزاداندیش؛ نه دگم اندیش افراطی متعصب) بر این است که اگر اهرم ردصلاحیت ها و حق وتو نباشد ، اصلاح طلبان مجلس آتی را میگرفتند !

"اما حال که ردصلاحیت وجود دارد، چهره های شاخص رد میشوند و طبیعی است کرسی زیادی بدست نیارند"

..............
____________________________
موقعی که شماها توهم میزدید سعید جلیلی با 30 میلیون آرا رییس جمهور میشه ! که حتی نتوانست یک ششم تخمین شما تحقق پیدا کند،از این حرفا نمیزید؟؟؟
محسن
|
United States of America
یادش بخیر هرچی ما کاربرا رای میدادیم رای جلیلی 46 درصد میموند خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۴۴
۴۹
روز انتخابات 92 تو صف رای با یک نفری که از طرفداران جلیلی بود بحث می کردم ، خبرنگار صدا و سیما اومد و من بهش گفتم که تمام تلاش های صدا و سیما برای تخریب روحانی بی فایده بود و میبینید که همه مردم اومدن که به روحانی رای بدن! یه دفعه طرفدار جلیلی به من گفت شما توهم اکثریت دارید ، از کجا معلوم که اینا اومدن به روحانی را بدن! کمتر از 24 ساعت ایشون جوابش رو از صندوق رای گرفت ، شما هم باید جواب سوالتون رو از صندوق رای 92 گرفته باشید ، انتخابات تمام شده ، از خواب بیدار شید لطفا!

توهم اکثریت نیست بلکه واقعیت اکثریت هستش که میبینید روحانی اینقدر مقتدرانه کار می کنه !
ایشون در دور اول 51 درصد رای آورده ، یعنی بیش از 18 میلیون ، یادتون باشه احمدی نژاد در سال 84 با شش میلیون رای رفت دور دوم و با 17 میلیون رای در دور دوم رئیس جمهور شد.

روحانی ما در دور اول رقیبانش رو زمین گیر کرد!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Germany
.
عزیز من ؛ دکتر احمدی نژاد رو چه کسی سال 84 یاری کرد که شما انتظار رأی بیشتر از 6 میلیون داشتید؟؟

شش ميليون واسه يه استاد دانشگاه !! که شهردارتهران رو توي تهران کمتر کسي ميشناختند،چه برسه ايران(به عصر ارتباطات الان نگاه نکن که قالیباف رو توی دهات زابل هم میشناسن) !

رقابت اونم در موازات دو کانديد مطرح اصولگرايان (قالي باف و لاريجاني)

اونم در برابر هاشمي رفسنجاني که يه کشور پشتش بود و حامي مالي و معنوي !!!!

چي شد ؟؟؟
نهايتش اين شد دور اول، هاشمي يک ميليون بيشتر از احمدی نژاد رأي آورد !!!

بعدشم که با رأي 17 ميليون به 10 میلیون ، از روي .... رد شد.

انصاف داشته باشید و همه چیز را بگویید نه تکه ای از روی غرض ورزی!
محسن
|
Germany
5.7 میلیون رای در دوره اول 84 آورد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۶۴
۱۵
دلیلش اینه که درشهر اصلاح طلب تهران همه نماینده هاشون مثل کوچکزاده -رسایی-زاکانی-نادران-حسینیان-کوثری و............... همشون بدون استثنا رفتن مجلس خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۴۴
۶۰
الان تورم حدود 25 درصده ، یک روزی با نفت بشکه ای 140 دلار و تولید حدود 4 میلیون بشکه نفت ، در زمان احمدی نژاد ما همین اندازه تورم داشتیم ، الان با فروش زیر یک میلیون و نفت 50 و 60 دلاری کمتر از 25 درصد تورم داریم ، این یعنی توانایی روحانی ، و تدبیر ، !