۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

بیکاری در فرانسه رکورد زد

در حالی که اولاند ماه پیش گفته بود اگر بحران بیکاری را در فرانسه حل نکند برای انتخابات آتی نامزد نخواهد شد، آمارها نشان از رکورد جدید در بیکاری در این کشور خبر می‌دهند.
کد خبر : ۲۱۶۵۰۹
صراط: تعداد افرادی که در فرانسه بدون هیچگونه شغلی هستند در ماه نوامبر به بالاترین میزان خود رسیده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در ماه نوامبر 3 میلیون و 488 هزار نفر در فرانسه اعلام بیکاری کرده و از مزایای بیکاری در فرانسه استفاده کرده‌اند که افزایشی 27 هزار و 400 نفری را در مقایسه با ماه پیش نشان می‌دهد. این آمار همچنین 0.8 درصد افزایش در مقایسه با ماه اکتبر و 5.8 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

این گزارش، اخبار تیره‌ای برای "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه به شمار می آید که در نیمه‌های راه دوران ریاست جمهوری خود قرار دارد.

اولاند ماه پیش در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود در صورتی که به تعهدات خود درباره مقابله با بیکاری عمل نکند برای انتخابات سال 2017 نامزد نخواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود گفته بود: من درباره بازگرداندن روند بیکاری صحبت می‌کنم. این موضوع اتفاق نیفتاده است. من به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم چون این امید زیادی برای بسیاری ایجاد کرده بود به خصوص کسانی که به دنبال کار هستند.

وی افزود: اگر من نتوانم این موضوع را تا پایان دوران ریاست جمهوری‌ام محقق کنم آیا فکر می‌کنید که برای انتخابات سال 2017 فرانسه اقدام خواهم کرد؟ فرانسه در این صورت بی رحم خواهد بود و آنها حق دارند.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه گزارش خود برای سه ماهه سوم سال 2014 منتشر کرد و درصد بیکاری در این کشور را 10.4 درصد اعلام کرد این در حالی است که در سه ماهه دوم سال 2014 این آمار 10.1 درصد بوده است.

منبع: تسنیم