۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

اولاند: من و عبدالله به هم اعتماد داشتیم

رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه به همراه وزیر دفاع این کشور راهی عربستان سعودی شدند تا پیام تسلیت خود از مرگ پادشاه عربستان را به پادشاه جدید این کشور ابلاغ کنند.
کد خبر : ۲۲۲۹۸۳
صراط: رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه به همراه وزیر دفاع این کشور راهی عربستان سعودی شدند تا پیام تسلیت خود از مرگ پادشاه عربستان را به پادشاه جدید این کشور ابلاغ کنند.
 
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه به همراه «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع این کشور وارد عربستان سعودی شد تا مرگ ملک‌عبدالله را به پادشاه جدید این کشور تسلیت بگوید.
بنابر اعلام یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه، اولاند و وزیر دفاع فرانسه در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال شاهزاده «ترکی بن عبدالله» والی منطقه ریاض قرار گرفتند.
 
اولاند سپس حدود 45 دقیقه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که وی نیز برای تسلیت مرگ ملک عبدالله به ریاض سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
اولاند طی اظهاراتی در داووس درباره مرگ ملک‌عبدالله اعلام کرده بود: «عربستان سعودی از شرکای ما در زمینه‌‌های اقتصادی و سیاسی است و من و ملک‌ عبدالله در روابط خود از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم به یکدیگر اعتماد داشتیم.»
 
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت و وضعیت «رائف بدوی» وبلاگ‌نویس سعودی که از سوی دادگاه عربستان به دلیل «اهانت به اسلام» به هزار ضربه شلاق محکوم شده، گفت: «فرانسه به حقوق بشر علاقمند است و این مسئله در همه جا و همه حال وجود دارد.»
 
ملک عبدالله پادشاه عربستان روز جمعه گذشته در سن 90 سالگی از دنیا رفت.
 
به گزارش بی بی سی، ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود. او در سال 2005 و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد  و از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را به عهده گرفته بود.
 
با اعلام پادشاهی ملک سلمان، امیر مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک عبدالله به عنوان ولیعهد جدید معرفی شده است.
منبع: فارس