۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
در دکترین نظامی خود

روسیه استفاده از بمب اتمی را رد نکرد!

روسیه شب گذشته اقدام به انتشار دکترین جدید نظامی خود کرد که در آن از ناتو به عنوان دشمن شماره یک این کشور یاد شده است.
کد خبر : ۲۱۶۸۴۹
صراط: روسیه شب گذشته اقدام به انتشار دکترین جدید نظامی خود کرد که در آن از ناتو به عنوان دشمن شماره یک این کشور یاد شده است. 

به نقل از الجزیره، دکترین جدید نظامی روسیه که به امضای "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور این کشور، رسیده است، آرایش ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور را به عنوان تهدید نظامی قلمداد کرده است.
 
این دکترین پس از آن منتشر می شود که روسیه اعلام کرده در صورت پیوستن اوکراین به ناتو، مسکو روابط خود را با سازمان پیمان اتلانتیک شمالی قطع می کند.  
 
در دکترین جدید نظامی روسیه استفاده احتمالی از سلاح‌ های استراتژیک بازدارنده در مقابل تهدید ناتو افزایش یافته است.
 
دکترین جدید نظامی روسیه در میانه تنش این کشور با غرب بر سر اوکراین، در اصل ویرایشی است بر آخرین نسخه دکترین نظامی این کشور که استفاده از سلاح‌ های هسته‌ای را در مقابل دشمنانش منتفی نمی‌ داند.
 
در این دکترین نظامی آمده که روسیه می‌ تواند به تلافی استفاده از سلاح‌ هسته‌ ای یا سلاح‌ های متعارف که تهدیدی علیه این کشور، علیه موجودیت روسیه یا متحدین آن باشد، از سلاح هسته‌ ای خود استفاده کند.
 
این دکترین برای اولین بار به این نکته اشاره کرده که روسیه می‌ تواند به عنوان عاملی بازدارنده از سلاح‌ های استراتژیک استفاده کند، بدون اینکه اشاره کند چگونه و چه زمانی روسیه از این سلاح‌ ها بهره خواهد گرفت.
 
آسوشیتدپرس نیز در این رابطه می نویسد: در دکترین جدید نظامی روسیه به آرایش نیروهای ناتو و پتانسیل تهدید نزدیک شدن امکانات ناتو به مرزهای روسیه به عنوان تهدید جدی علیه مسکو اشاره شده است.
 
امضای دکترین جدید نظامی توسط ولادیمیر پوتین درست چند روز بعد از اینکه پارلمان اوکراین تعهد این کشور به داشتن موضع بی‌ طرف را لغو کرد انجام شده است، اقدامی که به دولت اکراین اجازه می‌دهد رسما برای عضویت در ناتو گام پیش گذارد.
 
دکترین جدید روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای ناتو به نزدیکی مرزهای روسیه گامی برای فشار نظامی و سیاسی به مسکو است.
 
از سوی دیگر این دکترین در حالی آماده و به امضای پوتین رسیده که کشورهای غربی از جمله آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه و شبه جزیره کریمه اعمال کرده اند.
منبع: مهر
برچسب ها: مسکو ناتو