۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

حاشیه‌هایی از مجمع فدراسیون فوتبال

در مجمع فدراسیون فوتبال نصرالله سجادی به گزارش حسابرس ایراداتی گرفت.
کد خبر : ۲۱۶۹۱۰
صراط: مجمع فدراسیون فوتبال صبح امروز در حالی برگزار شد که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این مجمع حضور نداشت. در این مجمع در خصوص صورت‌های مالی و مشکلاتی که در برخی از مسائل وجود دارد صحبت‌های شد. شیخ سفلی حسابرس فدراسیون در سال 91-93 به برخی از مشکلات درون فدراسیون اشاره کرد. او در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال بحث مالیاتش مشخص نیست، توضیحاتی ارائه داد و در مورد بحث پول‌هایی که به باشگاه‌های مختلف پرداخت شده است، نیز مطالبی را بیان کرد.
 
همچنین ایمان‌زاده با اشاره به پرداخت‌های فدراسیون فوتبال به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مبلغ 10 و 15 میلیارد پرداخت شده که البته به آنها گفته‌ایم اجازه هزینه در بخش حرفه‌ای را ندارند و باید برای پایه هزینه کنند.
 
وی افزود: بحث دیگر ما در مورد 6 و نیم میلیاردی است که از فیفا قرار است بگیریم که هنوز وصول نشده است که تاثیر نرخ ارز را هم زمانی که دریافت کنیم حساب خواهیم کرد.
 
وی افزود: باشگاه‌ها بازوان فدراسیون هستند و باید به خوبی آنها را تحت حمایت قرار دهیم.
 
در ادامه مجمع نصرالله سجادی نسبت به گزارش حسابرس ایراداتی گرفت و اظهار داشت: در این گزارش مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه در فهرست این گزارش اعلام شده است از صفحه یک تا 23 مربوط به صحبت‌های مالی است که تنها 7 صفحه به این موضوع مختص است و همچنین یادداشت‌هایی عنوان کردند که در این گزارش دیده نمی‌شود.
 
وی افزود: به نظرم طراز تهیه شده جالب نیست و صاحبان امضا باید مستندتر و رسمی‌تر این موضوع را بیان می‌کردند. گزارش ناقص است. من 6 سال است این موضوع را می‌گویم و باز هم رعایت نمی‌شود. صورت‌های مالی فدراسیون با شرکت‌های افق سبز و توسعه خدمات پزشکی ایفا امسال نمی‌خواند برای سال‌های گذشته چگونه بوده داست.
 
وی افزود:‌من نمی‌خواهم زیاد در این مورد صحبت کنم امکان دارد مشکلی پیش بیاید اما در مجموع گزارش خوبی تهیه نشده بهتر بود گزارش تهیه حسابرسی ابتدا در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مورد ارزیابی قرار می‌گرفت تا با پشتوانه آن وارد مجمع شود.
 
سجادی خاطرنشان کرد: اینکه اعلام می‌کنند مالیات پرداخت نشده صحیح نیست اینکه با افتخار می‌گویند مالیات پرداخت نشده درست نیست. مالیات اموال دولت است و اگر چنین کاری صورت نگرفته باشد اختلاس رخ داده است.
 
پس از این شیخ‌سفلی در حمایت از گزارش تهیه شده اعلام کرد من وظیفه اجرایی در فدراسیون فوتبال ندارم بلکه وظیفه من تنها گزارش حسابرسی است.
 
پس از این موضوع کشمکشی بین اعضا به وجود آمد که باعث شد شیخ سفلی مجمع را ترک کند.
منبع: فارس
برچسب ها: فدراسیون فوتبال